گلستان /

پدافند غیرعامل امری حیاتی در صنعت ذخیره سازی غلات کشور

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: آشنایی با پدافند غیرعامل به‌ عنوان یک علم بازدارنده بسیار مهم شناخته شده است و مدیران و کلیه کارکنان هر مجموعه باید حضور در دوره‌های آموزشی را به عنوان فرصت جهت ارتقاء سطح دانش پدافندی خود قلمداد نمایند و از آن به نحو احسن استقبال کنند.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ 

سیاوش حسن پور افزود : برنامه پنجم توسعه کشور در مواردی به رعایت اصول پدافند غیرعامل در اجرای طرح‌های حیاتی و مهم همچون امر ذخیره سازی و توزیع گندم به منظور تامین مایحتاج اولیه مردم در امر پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از سوانح غیر طبیعی ، به امر فرهنگ‌سازی پرداخته است.

عضوهیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در ادامه گفت : پدافند غیرعامل در حقیقت یک نوع دفاع غیر مسلحانه جهت خنثی سازی تهدیدات دشمنان با کمترین خسارات است و به همین منظور نسبت به پدافند عامل از پیچیدگی و گستردگی خاصی به جهت برخورداری از تعدد عوامل دخیل و گسترش آن برخوردار است.

وی افزود : پدافند غیر عامل نقش مهم و تعیین کننده ای را در ارتقاء سطح امنیت صنایع کشور و به تبع آن استان گلستان دارد .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد : یکی از اولویت‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در حوزه پدافند غیرعامل ، آموزش کارکنان و ایجاد کارگاه‌های آموزشی ، فرهنگ سازی برای گسترش امر آموزش و آگاه سازی کارکنان نسبت به حساسیت موضوع برای کمک در مواقع تهدید است .

هشت آبان‌ ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به ‌عنوان روز پدافند غیرعامل و پنجم لغایت 11 آبان‌ماه نیز به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.