تولید 2 میلیون و 160 هزار تن محصولات فولادی توسط بخش خصوصی

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: در 6 ماه نخست امسال، تولید محصولات فولادی بخش خصوصی به 2 میلیون و 160هزار تن رسيده است.

رسول خلیفه سلطان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تولید شمش فولاد بخش خصوصی در 6ماهه ابتدایی امسال به 446هزارتن رسید و در همین مدت زمانی 2میلیون و 160هزار تن محصول های فولادی تولید شده است.

وی ادامه داد: در 5ماهه ابتدایی امسال کل تولید محصولات فولادی مجموع بخش دولتی و خصوصی 7میلیون و 423هزارتن بوده که از این میزان سهم بخش خصوصی 2میلیون و 167هزار تن بوده است .

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همچنین در 5ماهه ابتدایی امسال 6میلیون و 28هزار تن شمش فولادی تولید شده که از این میزان 165هزار تن سهم تولید بخش خصوصی بوده است .

وی ادامه داد: هم اکنون 136 واحد بخش خصوصی فولادی دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد 16 واحد به تولید شمش می پردازد.

خلیفه سلطان گفت: تولید فولاد خام و محصولات فولادی توسط بخش خصوصی در سال های اخیر روندی صعودی داشته به طوری که این بخش در سال گذشته 3/5 میلیون تن محصول فولادی و850 هزار تن فولاد خام تولید کرد.

خلیفه سلطان با بیان اینکه اکنون طرح های زیادی توسط بخش خصوصی در حال راه اندازی است، اظهار داشت: برخی از این طرح ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت رفع موانع تا پایان امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی طرح های جدید فولادی بیش از 20 درصد به ظرفیت فعلی تولید شمش و بیش از 15 درصد به ظرفیت مقاطع فولادی افزوده خواهد شد./س

برچسب ها: فولاد ، تولید ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار