مشهد/

جهاد دانشگاهی الگویی موفق برای خودکفایی در دیگر نهادها است

دکتر غیور مبرهن رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: جهاد دانشگاهی الگویی موفق برای دیگر نهاد ها و سازمان ها در رسیدن به خود کفایی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،
دکتر مجید غیور مبرهن رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه نگارخانه فردوسی در مجموعه جهاد دانشگاهی مشهد با بیان این مطلب افزود: اگر خودکفایی و خودگردانی جهاد در دیگر دستگاه ها صورت گیرد، تحولی شگرف در کشور ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: در دو مقوله تحقیق و پژوهش در کشور هزینه زیادی می شود و جهاد در این دو مبحث بدون کمک های دولتی و تنها با اتکا به منابع داخلی توانسته رشد قابل توجهی را در کشور داشته باشد.
غیور مبرهن با اشاره به این که 90 درصد منابع درآمد جهاد دانشگاهی از منابع داخلی است خاطر نشان کرد: اگر دیگر دستگاه ها و نهادها نیز از جهاد دانشگاهی الگوگیری کنند، اتکا به نفت در کشور کم می شود و یک رشد همه جانبه را در پی خواهد داشت.
وی گفت: افزایش و کاهش نرخ ارز نمی تواند در روند رسالت های جهاد دانشگاهی تأثیری داشته باشد و این الگویی مناسب برای پیشرفت کشور است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به پایه گذاری سازمان جهاد دانشگاهی در ابتدای انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر امروز موفقیت هایی را جهاد دانشگاهی کسب کرده مرهون بلند اندیشی بنیانگذاران و مدیران پیشین این مرکز دانشگاهی است.
وی ایجاد و افتتاح نگارخانه فردوسی را بخشی از کارهای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: در این راستا تا پایان سال فرهنگ سرای دانشجویی به بهره برداری خواهد رسید.
غیور مبرهن اضافه کرد: پژوهشگاه های علوم انسانی و زیستی نیز جزو دیگر کارهای جهاد دانشگاهی است که یکی تا پایان امسال و دیگری تا پایان سال 92 به بهره برداری خواهد رسید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان اینکه کارهای فرهنگی در کشور ماندگار خواهد بود یادآور شد: انجام امور فرهنگی در اعتلای کشور مؤثر است.
وی گفت: با کوچکترین کار فرهنگی می توان کارهای بزرگی را در کشور رقم زد.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در پایان با اشاره به روند امور فرهنگی در این مرکز علمی خاطر نشان کرد: اگر کارهای فرهنگی را روزبه روز گسترش دهیم میتوانیم خود و کشور را به قله های رفیع جهانی برسانیم. /س


برچسب ها: جهاد ، دانشگاهی ، الگویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.