دکتر ولایتی عنوان کرد:

دانشجویان پزشکی باید یاد بگیرند چطور با مریض برخورد کنند

دانشجویانی که وارد حوزه پزشگی می‌شوند باید بدانند که اصل پزشکی این است که یک پزشک چطور باید با بیمار خود رفتار کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز 20 مهر در همایش خانواده و دانشگاه که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود با اشاره به اینکه به دست آوردن قبولی در این دانشگاه یک موفقیت مهم است و مهمتر از آن حفظ این موقعیت است افزود: دانشجویانی که وارد حوزه پزشکی می‌شوند باید بدانند که چطور با بیمار برخورد کنند ،چرا که این امر یکی از اصول مهم پزشگی است درواقع باید بدانید که پزشکی محل کسب نیست و آنها را باید دانشجویان در دانشگاه بیاموزند.

وی گفت:مردم عمدتا پزشکی را انتخاب می کنند که به او اعتماد داشته باشند در واقع مردم به  دو دسته از  افراد جامعه قابل اعتماد هستند یکی اطبا و دیگری روحانیون است چرا که اعتماد توسط کسی ایجاد می شود که رفتار خوبی با مردم داشته باشد.

ولایتی اظهار داشت: اگر نگاهی به پزشکی خودمان داشته باشیم می‌بینیم که پزشکی امروز بسیار متفاوت تر از گذشته است پزشکان قدیم حکیم بودند و بیش از این که به علل مادی توجه کنند به علل معنوی و روحی توجه می کردند.

وی ادامه داد :در پزشکی گدشته به انسان به عنوان یک انسان کامل نگاه می شد، اما  این امر در پزشکي امروز نادیده گرفته می شود. اساس پزشکی گذشته بر اساس مزاج ها بود حکیم ها بر اساس مزاج ها بیماری  فرد را درمان می کردند ولی در پزشکی جدید مزاج ها هیچ جایگاهی ندارند به طوریکه در گذشته براساس مزاج های هر فرد به او دارو میدادند و دارو اثر می گذاشت .بی توجهی به این امر باعث شده که امروز داروها نتایج متفاوتی را در بیماران مختلف نشان دهند.

ولایتی با بیان اینکه اگر پزشکی امروز با علم دارالفنون و جندی شاپور  پیوند بخورد کامل تر خواهد بود خاطرنشان کرد: باید پزشکان بدانند که در گذشته بیش از آنکه به جسم اهمیت داده شود به روح اهمیت داده می شد و شما دانشجویان و پزشکان امروز باید به این مسئله توجه ویژه کنيد./ع2
برچسب ها: پزشکی ، مریض ، مزاج ، معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار