در هفتاد و دومین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان شد:

دانشگاه ها نباید نگران حق جذب کارکنان باشند

برخی از دانشگاه ها نگران حق جذب کارکنان هستند ولی باید بدانند که دولت و وزارت بهداشت در کنار آن ها هستند .

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت امروز 14 مهر در هفتاد دومین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به زلزله اخیر آذربایجان شرقی افزود: پس از رخداد زلزله در کمتر از 20 ساعت تمام خدمات جراحی، بستری و سرپایی به آسیب دیدگان ارائه شد و یک رضایت صد در صدی در ابتدای کار از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دیده شد.

در حال حاضر 50 تیم سیار متشکل از پرستار ماما و تیم بهداشتی ، در این مناطق مشغول به کار هستند و 150 چادر در این مناطق بنا شده که خدمات بهداشتی اولیه ارائه می دهند .

وی ادامه داد: باید تمام دانشگاه ها یک تیم اضطراری که امکان استقرار 6 ماهه در این مناطق داشته باشند به این مناطق اعزام کنند تا دانشگاه علوم پزشکی تبریز بتواند به کارهای دیگر و ارائه خدمات دیگر بپردازد.

وی گفت: امروز ما خوشبختانه وضعیت مناسبی را نسبت به دو سه ساله گذشته  داریم هر چند با چالش های متعددی روبرو هستیم بالاخره دوران سختی است که باید با تلاش و برنامه ریزی از این دوران عبور کنیم . بنابراین شما روسای دانشگاه باید انرژی و توان خود را برای ارائه خدمات بهتر به کار بگیرید.


وی عنوان کرد: امروز همه تلاش وزارت بهداشت این است که مشکلات بودجه دانشگاه های را مرتفع کند برخی از موارد مثل حق جذب نباید باعث نگرانی روسای دانشگاه ها شود چرا که دولت و وزارت بهداشت در کنار دانشگاه ها هستند و مشکلی نخواهند داشت.

دستجردی اظهار داشت: مدتی پیش راه اندازی حسابداری تعهدی را در وزارت بهداشت شاهد بودیم که این امر توجه به تحریم ها قدم مناسبی برای وزارت خانه و دانشگاه ها بوده است.

وی ادامه داد: در عرض سه سال گذشته تعداد اساتید دانشگاه ها را ارتقا دهیم به طوری که در مرحله اول 2 هزار نفر در مرحله بعد 1200 نفر و اخیرا مجوز استخدام 800 نفر را گرفته ایم که این 800 نفر را بین دانشگاه ها  از لحاظ نیازمندی به هیئت علمی پخش می شوند و حتی قول از معاونت ریاست جمهوری گرفته ایم که اگر نیاز بیشتری داشتیم آنها اجازه جذب به ما دهند.

وی به بحث آموزش اشاره و افزود: در زمینه آموزش کارهای خوبی انجام داده ایم ماه گذشته امتحانات بورد برگزار شد كه برای برگزاری این امتحانات سه هیئت ممتحنه، ارزشیابی و سیاست گذاری را راه اندازی کردیم که باعث شد برگزاری امتحانات و طراحی سوالات از حالت سنتی خارج شود.

وی ادامه داد:امروز ما باید هیئت های سیاست های گذاری و ارزشیابی را تقویت کنیم اساتیدی را که در این هیئت ها هستند را نیز توانمند کنیم.
وی به آزمون دستیاری اشاره کرد و گفت: این آزمون با بهترین کیفیت در سال های اخیر برگزار می شود ما توانسته ایم تکلیف تمام دانشگاه ها را به وسیله خود دانشگاه ها مترفع کنیم و باید دانشگاه ها در زمینه تربیت نیروی انسانی بومی حرکت کنند.


دستجردی اظهار داشت: امروز قطب ها ی علمی در علوم پزشکی به 30 قطب رسیده است قبل از انقلاب 8 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داشتیم که الان به 50 دانشگاه و دانشکده رسیده است. همچنین ظرفیت دستیاری از 1700 به 2500 رسید ه است


وی ادامه داد: اگر دانشگاه ها بخواهند ظرفیت بیشتری را برای رشته های  مورد نیاز خود اختصاص دهند ما از آنها استقبال می کنیم.

دستجردی عنوان کرد: در حال حاضر 8 دانشگاه طب سنتی داریم و سایر دانشگاه ها باید زیر ساخت های رشته های داروسازی طب سنتی و تغذیه طب سنتی را ایجاد کنند.


وی ادامه داد: پزشک خانواده یک برنامه محوری است و در مسیر سریع در جریان است ما منتظر اعلام آمادگی دانشگاه ها هستیم در حال حاضر بیش از 25 دانشگاه اعلام آمادگی کرده اند.در واقع این دانشگاه ها برنامه ثبت را 80 تا 100درصد انجام داده اند و منتظر اجرای آن هستند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.