30درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است

ما افتخار آن را داریم به نقطه ای از مرحله علمی دست یافته ایم که در حال حاضر 30 درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی را به خود اختصاص داده ایم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم افتتاحیه حوزه پرفسور سمیعی دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تلاش دانشگاه علی رغم چالشهایی که دارد به نحوی است که با وجود اساتید برتر به نقطه تعالی خود خواهد رسید.
درحال حاضر بزرگترین کمپ در منطقه را تشکیل داده ایم که نکته مهم آن وجود اساتید مجرب است.

وی افزود: مجمع علوم پزشکی دانشگاه تهران بعد از دارالفنون همه موارد پزشکی را در خود جای داده که می توان برای آن تاریخی 80 ساله درنظر داشت که این نیز به دلیل وجود اساتید فهیخته در این عرصه است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 50 دانشگاه را از آن خود کرده که به ارائه خدمات پزشکی می پردازد که خوشبختانه با حدود دو هزار کادر پزشکی توانسته مجموعه خوبی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: 50 درصد دانش آموختگان PHT کشور در این دانشگاه درحال تحصیل هستند بطوری که از 100 نفر اول کنکور امسال 75نفر آن به دانشگاه علوم پزشکی راه یافتند که از این حین 55درصد مجموعه تخصصی و فوق تخصصی در این مجموعه دانشگاه حضور دارند.که این مسئله نشاندهنده رمز دانشگاه است که براساس آن ده سال که رتبه برتر دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم چالش ها و تحریم ها توانسته ایم با وجود اساتید مجرب باعث بالندگی دانش علوم پزشکی در ایران شویم که از آن حیث می توان گفتt پیام این همایش آن است که کسانی که علاقمند به کشور خود بوده مورد احترام ما هستند که در این مجموعه براساس توانمندی دانش اموختگان و فرهیختگان علوم پزشکی شاهد پویایی خود در این عرصه بودیم بطوریکه امروزه 30درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی را از آن خود کردیم و امیدوار هستیم که دانشگاه مسیر پیشرفت خود را هرچه بهتر پیش برد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار