شهرکرد /

پیشرفت 90 درصدی ساخت زائرسرای بقعه امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی ساخت زائر سرای بقعه حضرت امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی، 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام محسن غلامیان اظهار داشت: این زائرسرا، شامل 25 سوئیت است و تا نیمه نخست مهر ماه جاری تكمیل و آماده ارائه به زائران می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بروجن، توسعه پاركینگ، ساخت زائرسرا با 24 سویت، توسعه سرویس بهداشتی و بهبود امكانات اولیه رفاهی ویژه گردشگران و زائران این مكان را از بخش های دیگر طرح توسعه بقعه این امامزاده (ع) عنوان كرد.

وی ادامه داد: نوسازی واحدهای اقامتی قدیمی و ساخت واحدهای جدید در طرح جامع توسعه این بقعه متبرکه است.

سرپرست اوقاف و امورخیریه بروجن تصریح كرد: تاكنون برای اجرای آن بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه، درآمد بقعه و اعتبارات استانی هزینه شده است.

حجت الاسلام غلامیان افزود: طرح توسعه امامزاده (ع) در دو طبقه شامل سالن‌های اجتماعات، كتابخانه دیجیتال، خانه عالم، ساخت بازارچه و گسترش تربت خانه امامزاده (ع) است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن افزود: تجهیز اولیه زائر سرا و فضاسازی محوطه نیز به یك میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بقعه متبرکه حضرت امامزاده حمزه ابن علی (ع)، در بالای تپه ای مرتفع قرار گرفته و در اطراف آن دشتی وسیع و گسترده ‏وجود دارد، به دلیل قداست وموقعیت طبیعی و نزدیكی به تالاب بین المللی چغاخور، سالانه حدود 300 هزار نفر، در این بقعه حضور پیدا می كنند.

بقعه امامزاده حمزه ابن علی (ع) بلداجی، در فاصله 35 كیلومتری مركز شهرستان بروجن واقع شده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.