فيليپين حريف ايران در نيمه نهايي كاپ آسيا؛

بچيروويچ: نبايد فقط به 2 بازيكن متكي باشيم

سرمربي تيم ملي بسكتبال گفت: عادلانه نيست هميشه به بازيكناني مثل صمد و آفاق متكي باشيم و براي اولين بار مقابل ازبكستان بدون وابستگي به اين بازيكنان برنده شديم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، سايت فدراسيون بسكتبال آسيا در گزارش مربوط به پيروزي ايران مقابل ازبكستان در مرحله يك چهارم نهايي كاپ آسيا از رضايت بچيروويچ نسبت به تلاش تيم و دفاع خوب در كوارتر دوم نوشت.

بچيروويچ بعد از بازي گفت: ما قبلا هم مي خواستيم به همين نحو بازي كنيم اما به دلايلي قادر به اين كار نبوديم، در بازي مقابل ازبكستان به بازيكنان جوان زمان زيادي داديم و براي اولين بار اين بازيكنان به آن شكلي كه مي خواستند توانايي هايشان را نشان دادند.

صمد نيكخواه و حامد آفاق بيشتر بار تيم را در بازي هاي قبل به دوش مي كشيدند اما اينبار فشاري براين 2 بازيكن نبود.

بچيروويچ تاكيد مي كند، اين پيشرفت خوبي است ما نمي توانيم هميشه به 2 بازيكن متكي باشيم در چنين شرايطي عادلانه نيست امروز هم براي اولين بار بدون وابستگي به آنها بازي را تمام كرديم و با ساير بازيكنان به خوبي از پس اين كار برآمديم.

وي افزود: بازيكنان جوان بازي به بازي اعتماد به نفس خود را پيدا مي كنند و هيچ وقت شكي در استعداد اين بازيكنان وجود نداشت و تنها بحث تجربه مطرح بوده حالا اين تجربه به بازيكنان جوان داده مي شود و اين براي بسكتبال ايران خوب است.

گفتني است، بعد از پيروزي ايران مقابل ازبكستان، تيم فيليپين نيز با پيروزي 75 بر 68 مقابل چين تايپه به مرحله نيمه نهايي راه يافت و حريف ايران شد.

فيليپين تنها كوارترهاي دوم و چهارم را با نتايج 28 بر 19 و 21 بر 15 برد و كواترهاي اول و سوم را با نتايج 13 بر 10 و 21 بر 16 واگذار كردند.
دو تيم با 19 امتياز و 18 ريباند بهترين بازيكن فيليپين و كريتون با 21 امتياز بهترين بازيكن چين تايپه بود.
تكليف 2 تيم ديگر مرحله نيمه نهايي تا عصر امروز مشخص مي شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.