مشحون:

مشحون: تیم ملی همیشه ارجح تر است

رئیس فدارسیون بسکتبال تاکید کرد: که کمک مهرام به عنوان نماینده ایران در آسیا برای فدراسیون مهم است اما تیم ملی هم همیشه ارجحیت دارد.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد نحوه همکاری با تیم مهرام برای شرکت در جام باشگاه های آسیا تاکید کرد: تا پایان امشب یا صبح فردا تکلیف ملی پوشان مهرام در جلسه ای با حضور سرمربی تیم ملی مشخص می شود. برای ما حمایت از مهرام و قهرمانی آنها در آسیا یک اصل است اما در سوی دیگر هم بحث ملی قرار دارد.

وی ادامه داد: باید به گونه ای برخورد شود که رعایت تیم ملی باشگاه مهرام انجام گیرد اما زمان برای هر دو کار مساوی است. تیم ملی روز قبل کار خود را شروع کرده و هفته بعد نیز باید به بازیهای کاپ آسیا برود که طرفی مهرام نیز فرصت زمانی تقریبا یکسانی داردو به همین دلیل تصمیم گیری در این مورد نیازمند یک خرد جمعی است.

مشمون اشاره کرد: همیشه نه تنها مهرام بلکه هر تیم ایرانی دیگری که در مسابقات برون مرزی شرکت کننده نماینده ایران محسوب می شود و ما موظف هستیم تا به بهترین نحو به آن تیم کمک کنیم اما به هر حال تیم های در ارجحیت است. حتی به فرص اینکه تعدادی بازیکن به همراه تیم ملی به سفر بروند هم اتفاق خاصی نمی افتد و در بازگشت، این بازیکنان در اختیار تیم مهرام قرا رمی گیرند همانطور که یک ماه نیز در اختیارشان بودند.

 حرفهای طاهری جدید بود

اما موضوع دیگری که در چند روز اخیر روی آن بحث شد مصاحبه ی طاهری سخنگوی برکنار شده تیم ملی بود که مشعون در این مورد توضیح داد: این نوع صحبت ها برای دفعه اول و دوم مطرح نمی شود بلکه در طول یازده سال بارها از این تهاجم به فدارسیون صورت گرفته است اما این صحبت های طاهری جدید بود وتصورم این است که وی در زمان مطرح کردن آن حالت عادی نداشته است.
رئیس فدراسیون بسکتبال اشاره کرد: در مورد هیچ یک از صحبت های مطرح شده خبر نداشتم.

بچیروویچ نیز چنین شخصیتی ندارد که در موردش صحبت شده و خود وی نیز در صحبتی تاکید کرد که نمی داند طاهری این همه دروغ را از کجا جمع کرده است.

وی در مورد قرارداد طاهری گفت: در قراردادی که ما خدمت افشار زاده د بیر کل کمیته ملی المپیک منعقد کردیم هیچ حرفی وجود نداشت. مکر بچیروویچ چقدر حقوق می گیرد که نیمی از قرارداد طاهری را هم بدهد؟
از این جریان واقعا متاسفم چون نه در شخصیت طاهری چنین حرفهایی را می بینم و در شخصیت بچیروویچ که چنین حرفهایی در موردش صحت داشته باشد چون وی مربی موافقی بوده و نیازی به ما ندارد.

انصافأ طاهری به تیم ملی کمک کرد

مشعون تاکید کرد: هیچ یک از حرفهای طاهری صحت نداشته، وی با علاقه شخصی اش به فداسیون بکستبال و همچنین براساس دوستی سالهای قبلش با مجموعه فدارسیون داوطلبانه برای کمک به ایران آمد با استفاده تا از امکاناتی که در اروپا داشت برای موافقیت تیم های ملی برنامه ریزی کند و انصافا این کار را هم انجام داد.

بچیروویچ هم برای حضور 3 یا چهار ماهه وی اصرار داشت که این مدت هم سپری شد و طاهری به میل خودش از تیم ملی رفت. در این میان هیچ بحث قرار داد، حقوق و طلبی وجود نداشت.

طاهری داوطلبانه آمد

وی اضافه کرد: طاهری داوطلبانه آمد و صادقانه هم کار کرد اما تشخیصم این است که در زمان زدن این حرفها در وضعیت تنظیم شده ای قرار نداشته، اصلا امدن وی "برقراری" نبوده که رفتنش "برکناری" باشد. خود وی علاقمند به همکاری با تیم ملی بود اما حرکت آخرش دور از شان و شخصیت وی بود و از این پیشکسوت به خاطر صحبت های عجولانه و معترضانه تعجب می کنم. نمی دانم بین وی و بچیروویچ چه بحثی وجود داشته اما با این صحبت ها تنها بسکتبال صدمه می خورد و بعد می گویند چرا مربی خارجی در ایران دوام نمی آورد  بازیکنان خارجی برخورد دیگری دارند.

چرا طاهری مرا در جریان نگذاشته بود؟

مشعول اشاره کرد: این مسائل برای ما عادی است اما وقتی ادعای بحث های اخلاقی در کار مطرح می شود چنین کارهایی در روحیه پهلوانی ورزش نمی گنجد. اگر این نکات صحت داشت چرا به خود من اطلاع داده نشده و چرا در این مدت مرا در جریان ماجرا نگذاشت؟

مشعون در پایان با دلخوری از برخورد مطبوعات با جهانی شدن تیم ملی جوانان گفت: تیم جوانان جواز جام جهانی 2013 را گرفت اما به جز یک روزنامه، دریغ از چهار خط که توسط دیگران نوشته شود. این جوانان به عنوان آینده سازان به چاپ تصاویر و توجه به آنها نیاز دارند نیمی از آنها نیز نوجوان هستند و تقدیر از آنها باری انگیزه گرفتن لازم است./با

برچسب ها: بسکتبال ، مهرام ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار