مقتدايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئيس جمهور در سازمان ملل طلايه‌دار اخلاق در عرصه بين‌الملل باشد

استاد علوم سياسي و روابط بين الملل گفت: رئيس‌جمهور ايران بايد پرچمدار اخلاق در عرصه بين‌الملل باشد و رعايت اخلاق در عرصه بين‌الملل که فراتر از حقوق بشر است را با صدايي بلند در سطح جهاني فرياد بزند.

عباس مقتدايي، دبير فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه بهتر است رئيس جمهور در سفر به نيويورک و شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل چه موضوعاتي را بيشتر مد نظر قرار دهد، اظهار داشت: اين فرصت خوبي است که در اختيار نظام اسلامي ايران قرار گرفته تا با بهره‌گيري از شرايط جديد بين‌الملل پيام مظلوميت کشورهاي مسلمان را به گوش جهانيان برساند.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان گفت: کشورهاي مستضعف جهان که امروزه با پديده نوظهور بيداري اسلامي انسجام پيدا کرده‌اند منتظرند تا نظام اسلامي ايران فرياد آنان را به گوش جهانيان برساند.

وي با توجه به رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد، تصريح کرد: احمدي‌نژاد اينبار با دو رويکرد طرح مسائل داخلي کشور و پيگيري مشکلات غيرمتعهدها از تريبون سازمان ملل با مردم جهان سخن خواهد گفت.

استاد علوم سياسي و روابط بين الملل افزود: پيروزي جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد سبب شده است تا آتش لازم براي ايجاد يک سونامي سياسي در سطح جهان مهيا شود و به نظر مي‌رسد امروز موج بيداري اسلامي که در بسياري از  کشورها به راه افتاده است به آرامي به عرصه نهادها و سازمان‌هاي بين‌المللي در حال جريان و سرايت است.

مقتدايي با بيان اينکه سياسيون کشور بايد از فرصت به وجود آمده استفاده لازم را برده و افکار عمومي جهان را به دست گيرند، خاطر نشان کرد: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي به رسميت شناختن حقوق کشورها بايد به عنوان محور اصلي در گفتگوهاي نيويورک مورد توجه قرار گيرد.

استاد علوم سياسي و روابط بين‌الملل افزود: استفاده از ظرفيت‌هاي نظام‌هاي توحيدي و تبليغ و ترويج اخلاق به ويژه اخلاق اسلامي مي‌تواند رويکرد و موضع ايران در سطح بين‌المللي باشد.

وي با بيان اينکه امروزه کشورهاي جهان انديشه‌ها و افکاري را فرياد مي‌کنند که بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از سه دهه قبل بر آن تاکيد کردند، گفت: بايد با مروري جدي بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي موضع جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک کشور مستقل و کشوري که رويارويي جدي با نظام سلطه را پرچمداري مي‌کند مورد توجه قرار گيرد.

مقتدايي در پايان خاطرنشان کرد: رئيس جمهور ايران بايد پرچمدار اخلاق در عرصه بين‌الملل باشد و رعايت اخلاق در عرصه بين الملل که فراتر از حقوق بشر است را با صدايي بلند در سطح جهاني فرياد بزند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار