زنجان/

با صرف داشتن لنزهای غول‌پیکر نمی‌توان عکاس خوبی شد

صرفا با در اختیار داشتن دوربین‌های مجهز و لنزهای غول پیکر نمی‌توان عکاس خوبی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک عکاس مطرح بین‌المللی در حاشیه آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان گفت: امروزهداشتن دوربین‌های مجهز و لنزهای غول پیکر در میان علاقمندان عکاسی تبدیل به مد شده است و بسیاری از آن‌ها دچار نوعی پز روشن‌فکری کاذب در این زمینه هستند.

فاطمی با اشاره به توجه صرف برخی عکاسان به لنز و نوع دوربین افزود: این موضوع نه تنها برای بسیاری از عکاسان مفید نیست بلکه تاثیر منفی در عرصه عکاسی نیز بجا گذاشته است، چرا که برخی از عکاسان با رفتار نامناسب، مردم را نسبت به عکاسان بدبین کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که کار عکاسان زنجان را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار کرد:متاسفانه در زنجان عکاس خوب کم داریم و تصور من بر این است که دلیل این امر کمبود مدرس خوب در این زمینه است.

فاطمی دیگر مشکل عمده عکاسان زنجان را عدم تمرکز آنها بر یک زمینه مشخص دانست و ادامه داد: در زنجان بنابر آنچه که در کارگاههای تخصصی مشاهده کردیم بسیاری از عکاسان در هر 15 رشته که در کارگاه های تخصصی مطرح شد عکس داشتند و به نظر من این کاملا اشتباه است چراکه این امر عکاس را دچار سرگردانی می‌کند.

این عکاس، مشکل تدریس عکاسی را مختص استان زنجان ندانست و افزود: مشکل کمبود مدرس توانای عکاسی در سطح کشور قابل مشاهده است و مختص زنجان نیست.

برنده جایزه جهانی بیداری،ضمن اشاره به روند روبه رشد عکاسی در استان زنجان همکاری مدیران فرهنگی این استان در این عرصه را بسیار فعالانه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه استان زنجان جزء استان‌هایی است که مسئولان فرهنگی آن به این رشته بها می‌دهند و من کمتر مسئولی را به یاد دارم که همچون مسئولان زنجانی تا این حد به عکاسی بپردازند و این امر نشانگر مدیریت خوب مدیران فرهنگی این استان است./س

برچسب ها: عکاس ، دوربین ، مجهز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.