گزارش/

از مطرح کردن مباحث امنیتی در اجلاس نم تا بازپس‌گیری اموال ایران

حوزه دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران طي هفته گذشته اخبار متنوع و مختلفي را دنبال کرد که در اين گزارش مروری کوتاه بر این اخبار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:

 

موشک سجیل به دلیل سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب، اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و خط شکن موشک‌های ایرانی بشمار می‌رود.

**
سرلشکر فيروز آبادي به باشگاه خبرنگاران خبر داد: مطرح ساختن مباحث امنيتي و نظامي دستور کار مراحل بعدي اجلاس نم

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: مباحث امنيتي و نظامي در مراحل بعدي قرار داشته و اين مرحله فعلا جهت ارتقاء اتحاد سياسي و اقتصادي کشورهاي عضو نم است که آن را بسيار موفق مي‌بينيم.

**
امیر سرتیپ اسماعیلی در نماز جمعه به تبيين جايگاه پدافند هوایی در کشور ‌پرداخت

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) فردا به مناسبت روز پدافند هوایی در مورد جايگاه این نیرو و نقش آن در پيشرفت كشور پيش از نماز جمعه سخنراني مي‌كند.

**
گزارش/"تیپ نوهد" سلاح هوشمند ايران در برابر دشمنان

فرمانده نيروي زميني ارتش خطاب به نيروهاي اين تيپ گفته بود: شما امروز به عنوان سلاحي هوشمند و متعهد به نظام بايد در عمق خطوط دشمن راه يافته و براي جلوگيري از هرگونه توطئه احتمالي انجام وظيفه كنيد.
معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشنهاد تمسخرآمیز فرانسه برای به رسمیت شناختن دولت احتمالی معارض سوریه به حدی سخیف و کودکانه است که تنها مضحکه جامعه جهانی را در پی خواهد داشت.

**
به همت نيروي هوايي ارتش صورت گرفت: ساخت مستند زندگي اولين خلبان شهيد عمليات برون مرزي انقلاب اسلامي

مستند زندگي سرلشکر خلبان شهيد صالحي با عنوان "سال‌هاي بي‌قراري" به همت نيروي هوايي ارتش ساخته شد.
فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را نشانه‌ای از افول قدرت پوشالی غرب و آمریکا دانست.

**
سردار جزایری:‌ اموال ایران را از شیطان بزرگ پس مي‌گيريم

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت:‌ دیر نیست روزی كه پاشنه در به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد چرخید و رژیم شرور آمریكا مجبور خواهد شد چند برابر اموال توقیفی را مسترد كند.
**
پيشنهادات بسیج به متولیان دیپلماسی کشور درباره اجلاس غيرمتعدها
 
معاونت روابط بین‌الملل بسیج مستضعفین در خصوص برگزاری اجلاس عدم تعهد بيانيه‌اي منتشر و 10 پيشنهاد به متولیان دیپلماسی و سیاست خارجی کشور ارايه داد.
معاون فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران گفت: در صورت تهاجم نظامي اسرائيل به ايران، مقامات رژيم صهيونيستي از نخستين قربانيان اين حمله خواهند بود.

**
سردار خراساني: به همت بسيج سازندگي 600 واحد مسكوني در مناطق زلزله‌زده ساخته مي‌شود

رئیس سازمان بسيج سازندگي كشور از توافق و اعلام آمادگي سپاه‌هاي استاني و بسيج سازندگي شش استان براي ساخت 600 واحد مسكوني ويژه محرومين در منطقه زلزله‌زده آذربايجان شرقي خبر داد.

**
سردار جزایری: اجلاس تهران فرصتی برای شکل‌گیری تحولات بنیادی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اراده مشترک اعضای "نم" می‌تواند بازنگری و تصمیم‌گیری در خصوص حق وتو در شورای امنیت سازمان‌ملل را مطالبه کند.
**
سرلشکر جعفری عنوان کرد: نمایش اقتدار امنیتی ایران با تأمین امنیت اجلاس غیرمتعهدها

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت زمینه‌های امنیت کامل شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد را فراهم کرده‌اند.

**
کمک نقدی کارکنان موشکی نیروی دریایی سپاه به زلزله‌زدگان

کارکنان گروه موشکی 26 سلمان نیروی دریایی سپاه، مبلغ قابل توجهی وجه نقد و اقلام ضروری زلزله‌زدگان را جمع‌آوری کردند و به ستادهای امدادرسانی تحویل دادند.
**
سردار فضلي به باشگاه خبرنگاران خبر داد: برپايي رزمايش‌ "گردان‌هاي بيت‌المقدس" در سراسر كشور

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين از برپايي رزمايش‌ "گردان‌هاي بيت‌المقدس" در سراسر كشور براي به نمايش گذاشتن توان رزمي بسيج خبر داد و گفت: بازسازي 32 عمليات مطرح دفاع مقدس در 32 استان كشور توسط نيروهاي مسلح در قالب رزمايش از مهم‌ترين اقدامات ستاد برگزاري هفته دفاع مقدس است.
معاون سياسي سپاه پاسداران گفت: با حضور ايران و همكاري سران جنبش عدم تعهد، اين جنبش در آينده نزديك به ركن اصلي در نظام بين‌الملل تبديل مي‌شود.
**
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: اجلاس تهران با امنیت کامل برگزار می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران و حضور سران کشورهای مختلف در تهران، گفت: برگزاری این اجلاس در این سطح بیانگر این موضوع است که ایران قدرت شکوفا شده در عرصه‌ی بین‌المللی است.
همايش هم‌انديشي مسئولين سازمان‌هاي حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج کشور براي برگزاري با شکوه‌تر سي‌و دومين سالگرد هفته دفاع مقدس، صبح امروز(يکشنبه) برگزار شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران متولد سال 1336 در يزد است كه تحصيلات خود را تا مقطع دبيرستان در اين شهرستان به پايان رساند.
**
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها آزمون بزرگ دولت و دیگر نهادهای نظام است

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با پاسداشت هشتم شهریور و هفته دولت، ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات دولتمردان، الگوی دولت اسلامی را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست.

**
امير سرتيپ پور‌دستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد: آمادگي ارتش براي كمك به مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي

فرمانده نيروي زميني ارتش از آمادگي ارتش براي كمك و تامين امنيت مناطق زلزله‌زده اهر‌، هريس و ورزقان خبر داد.

**
سردار ذوالقدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: همه امکانات لازم براي دفاع از کشور را در اختيار داريم

جانشين فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: با همت جوانان غيور اين مرز و بوم، به سلاح‌ها و امکانات پيشرفته‌اي دست يافته‌ايم و اکنون هر آنچه براي دفاع از کشور لازم باشد را در اختيار داريم.
رئيس سازمان بسيج علمي کشور از امضاي تفاهم‌نامه اين سازمان با وزارت نفت جهت فراهم سازي زمينه‌هاي خودکفايي صنعت نفت در آينده نزديک خبر داد.
معاون سياسي سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به تابعيت دوگانه 70 درصد از ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي گفت: در صورت وقوع جنگ بين رژيم صهيونيستي و ايران، اين افراد به كشورهاي اروپايي فرار مي‌كنند.

انتهای پیام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار