دبیر علمی کنگره پرستاری قلب:

با مشکل کمبود پرستار در بخش‌های مراقبت ویژه مواجه‌ایم

اکنون در ایران و در مناسب ترین وضعیت برای هر دو تخت یک پرستار وجود دارد، اگر روزی به این ایده آل دست یابیم که هر تخت سی.سی.یو یک پرستار داشته باشد به تحول بزرگی دست یافته ایم.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن آترواسکلروز ایران، دکتر مریم مهرپویا به ارائه جزئیات مرتبط با کنگره پرستاری قلب که همزمان با چهاردهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق برگزار می‌شود پرداخت و گفت: در کنگره پیش رو بر خلاف سال های گذشته که پرستاران به ارائه مقاله های ارسالی و برگزیده خود می پرداختند، سخنرانان، متخصصان و فلوشیپ‌های قلب هستند و تعداد آنها به  9 نفر می‌رسد.

وی افزود: موضوعات محوری مطالب ارائه شده در راستای ارتقای آگاهی پرستاران انتخاب شده و بروزرسانی اطلاعات آنها مدنظر قرار می‌گیرد.
این متخصص قلب و عروق با بیان این که برنامه های مربوط به پرستاری قلب در روزهای 28 و 29 شهریورماه و در قالب سخنرانی و کارگاه اجرا می شود اظهار کرد: به شرکت کنندگان علاوه بر اعطای امتیاز بازآموزی، گواهینامه رسمی تعلق می‌گیرد و برای ارتقای شغلی‌شان مفید است.

وی ادامه داد: شرکت در این کنگره برای پرستارانی که مدتی است از زمان تحصیل‌شان گذشته است و از محیط علمی و دانشگاهی دور افتاده اند و با شیوه‌های درمانی جدید چندان آشنایی ندارند کمک کننده است. بویژه این که باعث می‌شود در برخورد با بیمار عملکرد بهتری داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره جایگاه پرستاران در بخش‌های مراقبت ویژه گفت: همکاری توامان پزشک و پرستار در روند بهبود بیماری نقش بسزایی دارد. پرستاران در بخش‌های ویژه جایگاه کلیدی دارند، زیرا نخستین شخصی است که آریتمی بیمار و ایست قلبی وی را در می‌یابد و می‌تواند در صورت اجازه و تا زمان رسیدن پزشک بر بالین بیماراقدامات اولیه نظیر تزریق دارو و شوک را انجام  دهد.
وی افزود: همچنین اقدامات مراقبتی بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند بر عهده پرستاران است.

دبیر علمی کنگره پرستاری قلب با اشاره به کمبود پرستاران قلب بویژه در سی.سی.یو.ها تصریح کرد:اکنون در ایران و در مناسب ترین وضعیت برای هر دو تخت  یک پرستار وجود دارد، اگر روزی به این ایده آل دست یابیم که هر تخت سی.سی.یو یک پرستار داشته باشد به تحول بزرگی دست یافته ایم.
وی افزود: با توجه به رشد روزافزون تخت‌های بیمارستانی با مشکل کمبود پرستار در سی.سی.یو مواجه ایم. همچنین در زمینه آموزش به پرستاران دچار خلا و مشکل هستیم.

بر اساس این گزارش چهاردهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ایران از تاریخ 28 شهریورماه در محل مرکز همایش های پژوهشگاه نیرو در تهران آغاز به کار کرده و تا 31 شهریور ماه ادامه می یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار