ارتباط خروپف با بد رفتاری کودکان

بچه هایی که دو مرتبه در هفته خروپف با صدای بلند را تجربه کرده باشند در آینده بیشتر متمایل به بد رفتاری هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، خطر بیش فعالی و عدم تمرکز در جوانانی که بطور مداوم و با صدای بلند در دوران کودکی خروپف کرده اند افزایش می یابد.

"دن بیبی" دکتر اعصاب و روان می گوید: دشواری در تنفس و خواب نامناسب که از زمینه های خروپف کردن به شمار می روند بیانگر این ارتباط هستند.  ایشان به مطالعه ای اشاره داشتند که در آن رابطه بین خروپف و رفتار در بچه های در سنین پیش دبستانی بیان شده است. خروپف بلند و مداوم در بین حدود یک دهم بچه ها شایع است.



در این مطالعه که آن لاین در مجله پزشکی طب اطفال چاپ می شود آمده است که از  249  مادر درباره خواب و رفتار فرزندش سوال شده است. این بررسی نشان داده است که بچه های دو یا سه ساله ای که دو مرتبه در هفته خروپف با صدای بلندی داشته اند از مشکلات رفتاری بیشتری همچون بیش فعالی، عدم توجه و افسرگی رنج می برده اند.

دکتر بیبی اظهار داشت: به نظر می رسد که شیر دهی، بویژه در دوره طولانی مدت تر از کودکان در مقابل خروپف مداوم حتی پس از ملاحظه دیگر عوامل همچون درآمد خانوادگی محافظت می کند.

خروپف بلند و مداوم تقریبا در یک دهم کودکان شایع است.

دکتر بیبی گفت:" تعداد زیادی از بچه ها اغلب خروپف می کنند و نمایش کارتونها این مهم را به عنوان امری جذاب و جالب به تصویر می کشد. اما هنگامی که خروپف کردن  برای مدت زمان چند ماهه طول می کشد نرمال نیست، و آن چیزی که کودکان را در معرض خطر مشکلات رفتاری قرار می دهد نه جذاب است و نه جالب. این نوع خروپف کردن می تواند نشانه مشکل جدی تنفسی در شب باشد که قابل درمان است. والدین را تشویق می کنم که با دکتر اطفال درباره این معضل بویژه هنگامی که این اتفاق بیشتر و برای مدت زمانی طولانی تر و مکرر حادث می شود صحبت کنند".


 
خطر بیش فعالی و عدم تمرکز در جوانانی که بطور مداوم و با صدای بلند در دوران کودکی خروپف افزایش می یابد. شیر دهی، بویژه در دوره طولانی مدت تر از کودکان در مقابل خروپف مداوم حتی پس از ملاحظه دیگر عوامل همچون درآمد خانوادگی محافظت می کند.

پزشکان نگران بروز خروپف که از علائم مشکلات تنفسی در شب است می باشند، این بیماری باعث الگوهای خواب نامناسب در شب و بی خوابی در روز می شود که تاثیر بسزایی در سلامتی و رشد دارد.  دکتر بیبی اذعان دارد:" قویترین پیش بینی ها از خروپف مداوم، وضعیت اقتصادی اجتماعی ضعیف و فقدان یا کوتاهی دوره شیر دهی است".

این موضوع بیانگر آنست که پزشکان باید بشکلی منظم از خروپف کودکان بویژه از خانواده های فقیرتر گزارش گیری کنند تا در کودکانی که در سنین بالاتر هستند محافظت نمایند. عدم گزارش گیری و منتظر ماندن و مشاهده روند خرخر کردن مسبب بدتر شدن اوضاع کودکان در سنین پیش دبستانی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.