کرمانشاه/

طرح پزشک خانواده از ابتدای شهریور در استان اجرایی می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح پزشک خانواده از شهریور ماه در استان خبر داد و گفت: مشکلی برای اجرای طرح وجود ندارد و همه زیر ساخت های لازم برای اجرای طرح فراهم شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر محمدرضا نیکبخت گفت: این طرح، تحول عظیمی و کارآمد در نظام سلامت است و در استان کرمانشاه حدود 600 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مورد نیاز است، اما تاکنون حدود 470 مورد از این پزشکان تامین شده، قرارداد بسته اند و آماده همکاری در اجرای این طرح می باشند.

وی با بیان اینکه به ازای هر 2500 نفر از جمعیت شهری استان یک پزشک عمومی به عنوان پزشک خانواده به کار گرفته می‌ شود، افزود: اگر به خوبی این طرح اجرا شود، کمترین مشکل در نظام سلامت و ارجاع به وجود می آید.

نیکبخت، ویزیت رایگان بیمار از سوی پزشکان عمومی را از مزایای این طرح عنوان داشت و گفت: در این طرح پزشک عمومی نقش پزشک خانواده را دارد و با قرار گرفتن هر 2500 نفر زیر نظر یک پزشک، افراد بدون پرداخت هزینه‌ای ویزیت می‌شوند.

وی ادامه داد: به مردم اعلام شده است که برای تحت پوشش قرار گرفتن در اجرای این طرح باید با مراجعه به مراکز درمانی، پزشک خانواده خود را انتخاب کنند تا پرونده سلامت و بیماری برای آنها تشکیل شود .

نیکبخت گفت: سعی شده با هماهنگی با پزشکان، هر خانواده با مراجعه به پزشک عمومی محدوده زندگی خودش، این انتخاب را راحت تر داشته باشد .

وی افزود: افرادی که در طرح پزشک خانواده ثبت نام نکنند فعلا تا سه ماه می توانند به همان شکل قبلی از بیمه استفاده کنند، ولی بعد از سه ماه امکان استفاده از بیمه و مزایای آن را ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در این طرح پزشک عمومی در صورت نیاز، بیمار را به دیگر متخصصان ارجاع داده تا بررسی کاملتری انجام شود .

وی با بیان اینکه در این طرح هزینه دارو نیز به عهده بیمار نمی‌باشد، گفت: بیماران تنها مبلغ مختصری بابت حق فنی داروخانه می پردازد.

نیکبخت افزود: جلوگیری از ارجاع بیهوده به متخصصان، جلوگیری از برخی معضلات مانند گرفتن زیر میزی از بیمار، استفاده از خدمات پزشکی قابل اطمینان و زیر نظر داشتن وضعیت جسمی و روحی بیمار در طول سالیان متمادی از سوی پزشک خانواده از دیگر مزایای اجرای این طرح می‌باشد./س 


برچسب ها: طرح ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.