اخبار ویژه روزنامه های صبح دوشنبه؛

افشاگری شریعتمداری درباره 3مفسد کلان /مهاجرانی: لندن وطن من است نه تهران! / هاشمی عامل بازداشت من بود نه عامل آزادی!

اردوهای تابستانی یک کاندیدا برای رای اولی ها ، وال استريت ژورنال: ايران با مهارت تحريم ها را دور مي زند، فائزه هاشمی از کشور خارج شد، هاآرتص: جنگ با ايران براي اسرائيل فاجعه است، تحریفات رسانه ایی که صدای غربی ها را درآورده است ، آقای احمدی نژاد! فرافکنی عاقبت به خیری ندارد و ...از مهمترین اخبارویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

بهاءالله مهاجراني: لندن وطن من است

وزير ارشاد دولت اصلاحات مي گويد لندن را به خاطر تساهل و تسامحش دوست دارد و آنجا را وطن خود محسوب مي كند.

عطاءالله مهاجراني در وبلاگ خود با اشاره به حضور دختران محجبه در دبيرستان ها و فرودگاه لندن به مراجعه خود به چشم پزشكي مي پردازد و مي نويسد: «رفته بودم بيمارستان چشم وسترن آي، نزديك ايستگاه قطار بيكر استريت، ... چهل پنجاه نفري توي نوبت بودند. رفته بودم عينك سازي، متخصص چشم گفت سريع به بيمارستان بروم. برايم معرفي نامه و شرح ماوقع چشم چپم را نوشت، كه غبارآلود مي بينم. انگار توده هاي كوچكي از ابر جلو ديدم بازي مي كنند. تا مي خواهم بر نقطه اي متمركز شوم، همان توده ابر از راه مي رسد... جمعيت منتظر از همه رنگ و نژاد و سرزمين بودند. سه خانم با حجاب هم بودند. مصري و اندونزيايي و نيجريه اي... چيني و كره اي و هندي و انگليسي و... از هر گوشه موسيقي زباني به گوش ات مي رسيد و نيز وقتي با موبايل صحبت مي كردند. خانم هندي... پيرزن آفريقايي... در اتاقكي شيشه اي كه پايين سالن بود، خانم سياه پوستي اطلاعات پزشكي ام را در رايانه وارد كرد. مرحله دوم پيش جوان كره اي رفتم..... دوباره منتظر شدم تا نوبت پزشك متخصص. پزشك خانم چيني بود. دقيق و كاردان ... تركيب جمعيتي كه در سالن انتظار بودند و تنوع مليت پزشكان، حاكي از آن بود كه در شهري زندگي مي كنم كه خلاصه دنياست».

مهاجراني مي نويسد: «در مسير با خودم فكر مي كردم، همين روزها بود كه در آغاز پنجاه سالگي از ايران خارج شدم. پنجاه سال زندگي در ايران و در شرق، بگذار نيمه دوم عمرت در غرب بگذرد! وطن همان سرزميني است كه در آن جا احساس آرامش و طمأنينه مي كني. به تعبير امام علي عليه السلام همان سرزميني كه تو را تحمل مي كند. ديدم لندن براي من ديگر يك مرحله گذار نيست. سرزميني است براي زندگي كردن.... ديدم لندن را دوست دارم، با تنوع مليت ها و تساهل و تسامحش.»

نوشته سراسر ستايش مهاجراني درباره لندن و احساس آرامش در آنجا به عنوان وطن و محيط تساهل و تسامح در حالي است كه اولاً پايتخت انگليس چند ماه پيش شاهد سركوب خشونت بار و سنگين شهروندان معترض به اوضاع اقتصادي بود و احتمالاً آقاي مهاجراني لت و پار شدن آن شهروندان را نديده است. ثانياً آقاي مهاجراني به خاطر روشنفكري و مبارزات سياسي و فرهنگي از كشور نگريخت بلكه به اعتبار كلاهبرداري از چند خانم و شكايت آنها به دادگاه و براي اينكه مجبور به تحمل مجازات و پرداخت خسارت و مهريه به آنها نگردد، از كشور خارج شد. ثالثاً وي در لندن گروهي موسوم به حلقه لندن را تشكيل داد و اين گروه را به عنوان اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور معرفي كرد و به همين دليل تا مدت ها مورد عنايت ويژه شبكه وابسته به وزارت خارجه و سرويس جاسوسي انگليس (بي بي سي) قرار داشت. رابعاً دولت انگليس طي همين يك دهه اخير نقش برجسته اي در قتل عام مردم افغانستان و عراق و فلسطين و بحرين ايفا كرده كه به دلايل روشن به چشم تاربين آقاي مهاجراني نيامده است.

وال استريت ژورنال: ايران با مهارت تحريم ها را دور مي زند

روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي اعلام كرد ايران با مهارت تحريم ها را دور مي زند و راهبرد فعلي آمريكا در زمينه تحريم اين كشور كارايي خود را از دست داده است.

اين روزنامه همزمان با تلاش هاي دولت و كنگره آمريكا براي وضع تحريم هاي جديد عليه ايران نوشت: كميته مشترك كنگره در حال تصويب لايحه تحريم هاي جديد عليه ايران با هدف مسدود كردن روزنه تحريم هاي قبلي از طريق گسترش فهرست موسسه هاي ايراني مشمول تحريم است. همچنين اين لايحه دولت اوباما را موظف مي كند تا مجازات هايي را بر شركت هاي خارجي كه با شركت هاي بخش انرژي و مالي ايران همكاري مي كنند وضع كند. متاسفانه در همين زمينه، ايراني ها با مهارت صدها شركت جديد را جايگزين شركت هايي كه قبلا در فهرست تحريم ها قرار دارند مي كنند. به عنوان نمونه، شركت ملي تانكر ايران و خطوط حمل و نقل جمهوري اسلامي از قبرس به مالتا، از مالتا به تانزانيا و از تانزانيا به تووالو تغيير پرچم داده اند.

وال استريت ژورنال تصريح كرد: همچنين، تهران خلاقانه از مجاري مالي جديدي براي دور زدن تحريم ها استفاده مي كند، از جمله، از صرافي ها و شركت هاي در سايه به منظور كسب منابع ارزي يا فروش نفت در مقابل دريافت طلا از طريق تركيه. در ماه آوريل، اين نشريه به مورد «كانلون بانك» اشاره كرد. اين بانك مبادلات سريعي را با ايران انجام مي دهد و در كنترل شركت ملي نفت چين قرار دارد. از آنجايي كه اين بانك هيچگونه روابط كارگزاري يا پرداخت از طريق ايالات متحده و يا اتحاديه اروپا برقرار نمي كند نسبت به تحريم هاي غرب ايمني موثري دارد.

گزارشگر اين روزنامه مي نويسد: همه آنچه ذكر شد اين ادعا را تاييد مي كند كه رهيافت كنوني ايالات متحده آمريكا در زمينه تحريم ها كه وابسته به توانايي و تمايل دولت در رديابي شركت هاي ايراني يا خارجي است به تدريج كارايي خود را از دست داده است. از سوي ديگر، اقدامات هيئت اجرايي در زمينه اقدامات پشت صحنه به منظور مستثني كردن برخي از كشورهايي كه از ايران نفت خريداري مي كنند نيز كارآمدي تحريم ها را كاهش مي دهد. وزارت خزانه داري آمريكا نمي تواند شركت هاي ايراني را به همان سرعتي كه ايراني ها شركت هاي جديدي تاسيس مي كنند تحت تحريم قرار دهد. اما آن نهاد مي تواند از شر اين روند تكراري با اعلام اين موضع كه هر شركتي كه اقدام به خريد، مبادله يا حمل و نقل نفت ايران مي كند ناقض قوانين آمريكا است، خلاص شود.

راز مقاومت ايران در گزارش شوراي روابط خارجي آمريكا

شوراي روابط خارجي آمريكا به بررسي ريشه هاي مقاومت ايران مقابل فشارهاي غرب پرداخت و نوشت تحريم ها در تغيير رفتار ايران مؤثر نبوده اند.

سايت رسمي اين شورا در تحليلي نوشت: تحريم ها به تنهايي كافي نيستند و بايد مذاكرات سياسي و حتي تهديد نظامي چاشني آن شود. موفقيت آزمون تحريم ها به اين نيست كه چه قدر مشكل براي حريف ايجاد مي كنند بلكه به اين است كه چه قدر توانسته رفتار مقامات ايران را تغيير دهد. ايراني ها در چنين مواقعي اصرار دارند كه ثابت كنند تحريم ها بر آنان مؤثر نيست.

مگان سوليوان نويسنده اين تحليل خاطرنشان مي كند: با توجه به نتايج نا اميد كننده مذاكرات مسكو كه به رغم درك فشارهاي اقتصادي از سوي تهران حاصل شده مي توان گفت مقامات ايران از قبل خود را براي مقابله با «شمشير داموكلس» غرب آماده كرده بودند. آنها تصميم گرفته بودند فشارهاي اقتصادي را تحمل كنند.

ارگان شوراي روابط خارجي آمريكا در تحليل ديگري نوشت: شكست مذاكرات اين سؤال را در غرب مطرح كرده كه آيا ما مقامات ايران را به درستي شناخته ايم؟ غرب از فقدان يك چهارچوب مفهومي مناسب براي پاسخ گويي رنج مي برد و چون پس از گذشت سي و سه سال از پيروزي انقلاب اسلامي از درك ريشه هاي رفتاري رهبران ايران عاجز است بنابراين شانس كمي براي تغيير رفتار ايران دارد.

نويسنده معتقد است: «رمزگشايي از منشأ رفتار رهبران ايران مي تواند طيفي از گزينه هاي واقع گرايانه را مطرح كند و راه هاي جديدي براي برخورد با تهديد ايران پيش پاي غرب بگذارد. در مورد بحث ايدئولوژي بايد گفت رهبران ايران پيش از اينكه «اصول گرا» يا «اصلاح طلب» باشند همگي (امام) خميني گرا هستند. آنها هنوز از ذخيره فكري انقلابي اوليه اي كه امام خميني به نظام تزريق كرد استفاده مي كنند. جنبه مذهبي خميني گرايي هنوز در جامعه ايران كاربرد دارد. مذهبي كه در تلاقي با آموزه هاي مكتب شيعه بحث «ولايت» را مطرح مي كند توانسته 30 سال حكومت كند.»

اين تحليل اضافه مي كند: امروزه دومين نسل خميني گراها مخالفت با غرب را در كنه جهان بيني خود حفظ كرده اند. همچنين اين آموزه كه ايران و جهان اسلام بايد از نفوذ غرب پيراسته باشند هنوز در ذهن بسياري از افراد انقلابي برجا مانده است. در برابر اين سؤال كه «چگونه با تهديد فرهنگي غرب مقابله كنيم؟» پيشنهاد شريعتي اين بود كه يك انقلاب برمبناي امامت مي تواند تا زمان ظهور موعود جوامع اسلامي را اداره كند. اين همان مفهومي بود كه پيشتر امام خميني در دكترين «ولايت فقيه» مطرح كرده بود.

تحليل گر شوراي روابط خارجي آمريكا خاطرنشان مي كند: «بعد از انقلاب نيز به شدت با فرهنگ و مؤلفه هاي غربي در داخل كشور مقابله شد همانطور كه در سطح روابط خارجي ايران زير بار سلطه غرب نرفت. حال مؤلفه هايي كه امام خميني انقلاب را براساس آن بنيان نهاد معيار سنجش مشروعيت اخلاقي و تاريخي نظام شده است. اين تفكر كه ايران همواره در مواجهه با غرب ذي حق است در سياست خارجي ايران نمود عيني دارد. برهمين اساس حل و فصل بحران هسته اي ايران تحت چنين شرايطي دشوار به نظر مي رسد. زيرا اگر بازيگري هم در ميان مقامات جمهوري اسلامي باشد كه بخواهد در مقابل غرب نرمش نشان دهد نظام كه به عنوان يك كل دشمني وجودي و هميشگي با غرب را به عنوان هويت خود تعريف كرده است مانع وي خواهد شد. جمهوري اسلامي ايران نمي تواند بعد از اين همه هزينه هايي كه استكبار جهاني بر ايرانيان تحميل كرده از مواضع خود كوتاه بيايد.»

ابراز علاقه تحليلگر صهيونيست به تجزيه تركيه، سوريه و عراق

يك تحليلگر صهيونيست مي گويد اتفاقات منطقه به كردستان اين امكان را مي دهد كه تا درياي مديترانه امتداد يابد.

«اوورا بنگيو» رئيس برنامه مطالعات كردي در مركز مطالعات موشه دايان (وابسته به دانشگاه تل آويو)، مولف كتاب «كردستان عراق؛ تشكيل يك دولت در داخل دولت عراق» است. به گزارش العالم، وي در روزنامه هاآرتص نوشت: شايد از قبل تحولات منطقه بتوان مثلث كردي شامل كردستان عراق و تركيه و سوريه را تشكيل و تا درياي مديترانه ادامه داد.

همزمان روزنامه وطن چاپ تركيه در گزارشي خاطرنشان كرد: غرب خواستار تجزيه كشورهاي منطقه خاورميانه و ايجاد دولت هاي كوچك است كه كاري به بهره برداري و انتقال نفت خاورميانه نداشته باشند.

اين روزنامه چاپ تركيه نوشت: عراق پس از اشغال به سه منطقه تجزيه شد اما اگر آنها اعلام استقلال نكردند به دليل مهيا نبودن شرايط بود. غرب همين سناريو را در قبال سوريه دنبال مي كند و به دنبال تجزيه اين كشور براساس قوميت ها و مذاهب است.

عاموس يادلين: جنگ با حزب الله نابودكننده اسرائيل است

رئيس سابق اطلاعات نظامي اسرائيل، اين رژيم را از درگيري با حزب الله برحذر داشت.

عاموس يادلين حزب الله را داراي قدرتي ويرانگر توصيف كرد و گفت: بي ترديد جنگ با حزب الله براي ما بسيار ويران كننده خواهد بود. من به مقام هاي ارشد اسرائيل توصيه مي كنم خطر نكرده و با حزب الله وارد جنگ نشوند. در صورت اين اتفاق، حملات به شدت ويرانگر و كوبنده اي متوجه اسرائيل خواهد شد و قطعاً هزينه هاي سنگين سياسي، نظامي و اقتصادي شديدي را تحميل خواهد كرد.

به گزارش القدس العربي، يادلين همچنين درباره احتمال اجراي مدل ليبي براي سوريه گفت: «تفاوت اين دو بسيار زياد است، اين اختلاف اين قدر روشن است كه نمي تواند به هيچ وجه آن را كتمان كرد. نظام بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه با قدرت از سوي ارتش عربي سوريه حمايت مي شود و از سوي ديگر حمايت روشن روسيه و چين را هم دركنار خود دارد. اين حداقل واقعيت هاي موجود در مورد سوريه است كه تفاوت هاي آن را با ليبي كاملاً روشن مي كند.»

وي گفت: بشار اسد مصمم است تا آخرين لحظه به جنگ ادامه دهد و كمر خم نكند. شايد او به اين نتيجه برسد كه به اسرائيل حمله كند اما اين اتفاق در صورتي رخ مي دهد كه اسرائيل بخواهد عليه سوريه تحركاتي را انجام دهد.

انتشار اظهارات اين مقام اطلاعاتي- نظامي سابق درباره نتايج ويرانگر و هزينه هاي سنگين درگيري با حزب الله لبنان در حالي است كه برخي منابع در وزارت دفاع رژيم صهيونيستي مدعي شده بودند جنگ با ايران، بيش از 300 كشته براي اسرائيل نخواهد داشت!!

در همين حال يك كارشناس امور رژيم صهيونيستي پيش بيني كرد در صورت برافروخته شدن آتش جنگ، 70 هزار صهيونيست فقط در تل آويو كشته شوند. سميح شبيب به العالم گفت: درگيري اسرائيل با ايران مي تواند به نابودي يك سوم تل آويو منجر شود. آنها مي دانند كه ايران در برابر هيچ تهديدي سكوت نمي كند.

از سوي ديگر روزنامه هاآرتص فاش كرد: ژنرال بني گانتس رئيس ستاد كل ارتش اسرائيل كه به شدت مخالف درگيري نظامي با ايران است، بي ترديد اين مخالفت خود را زماني كه تصميم به حمله در كابينه حساس وزيران پست هاي امنيتي و سياسي اسرائيل به بحث نهاده شود، مطرح خواهد كرد.

هاآرتص نوشت: از آنجا كه ژنرال گانتس براي رسيدن به رياست ستاد كل ارتش وامدار نتانياهو و ايهود باراك نيست، دستي گشاده تر در بيان مخالفت خود دارد. بنيامين نتانياهو و ايهود باراك مايل به دادن پست رياست ستاد كل ارتش به ژنرال يوآو گالانت بودند اما ماجراي زمين هايي در كيبوتص «عاميكام» كه خانه ژنرال گالانت بر آن بنا شده است، دولت را سال گذشته ناچار به منصوب كردن ژنرال گانتس به رياست ستاد كل ارتش كرد.

روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت نيز در همين زمينه نوشت: در كنار ژنرال گانتس يك دوجين ديگر از مقاماتي كه اكنون يا در گذشته از مسئولان ارشد عرصه هاي نظامي، اطلاعاتي يا امنيتي بوده اند با درگيري نظامي با ايران مخالف هستند.

به نوشته يديعوت آحارونوت، ژنرال امير اشل فرمانده جديد نيروي هوايي اسرائيل نيز در ميان بلندپايگان اسرائيلي است كه با اقدام نظامي عليه ايران مخالف است.

اين نشريه به ژنرال بني گانتس فرمانده كل ستاد ارتش رژيم صهيونيستي، تامير پاردو رئيس سازمان اطلاعاتي خارجي «موساد»، يورام كوهين رئيس دستگاه امنيت كل «شاباك»، ژنرال امير ايشل فرمانده نيروي هوايي و آوي كوخافي رئيس دستگاه اطلاعات نظامي «امان» اشاره كرد كه همه آنان با اقدام نظامي يكجانبه و بدون هماهنگي و پشتيباني از سوي آمريكا مخالفت كرده اند. روزنامه صهيونيستي نوشت ارزيابي هاي رسمي ايالات متحده نيز حاكي از آن است كه فرماندهان دستگاه امنيتي با عمليات يكجانبه اسرائيل عليه ايران مخالفند.

روزنامه وطن امروز :

مهاجرانی: لندن وطن من است نه تهران!

عضو اصلی اتاق فکر فتنه که چندی پیش به همراه نوری‌زاده عامل MI6 دست گدایی به سوی عربستان دراز کرده بود، این بار مجیزگوی دربار سلطنتي ملکه انگلیس شد!

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در جدیدترین پست وبلاگش با خودباختگی فرهنگی از امکانات ابتدایی و ظاهری به اصطلاح فرهنگی انگلیس سخن گفت و بی‌محابا اعتراف کرد که لندن را بیشتر از تهران دوست دارد.

زشتی این گفتار و تناقضات آن در حدی بوده است که داد همفکرهای اصلاح‌طلب وی از جمله داریوش سجادی از روزنامه‌نگاران دوران اصلاحات را نیز در آورده است. مهاجرانی در سایت خود ذیل پستی تحت عنوان «چرا لندن را دوست دارم» ظاهرا در میانسالی میل به تجدید وطن کرده و گفته است: ...

در آغاز 50 سالگی از ایران خارج شدم. 50 سال زندگی در ایران و در شرق، بگذار نیمه دوم عمرت در غرب بگذرد! دیدم لندن برای من دیگر یک مرحله گذار نیست سرزمینی است برای زندگی کردن...

دیدم لندن را دوست دارم، با تنوع ملیت‌ها و تساهل و تسامحش. با احترام عابرها به هم و دست تكان دادن‌ها.

داریوش سجادی نویسنده روزنامه‌های زنجیره‌ای با انتقاد از ذوق‌زد‌گی مردی که خود سال‌ها در قامت یک مسؤول بالای حکومتی بوده، اظهار می‌دارد: « اگر آقای مهاجرانی که اکنون مبتهجانه با دیدن یک اینترنت پرسرعت و 4 تا ماشین که برای عابر پیاده رعایت حق تقدم می‌کنند و عابرین برای راکبین دست تکان می‌دهند و می‌خندند و مردم در‌ها را برای یکدیگر باز نگاه می‌دارند چنین اموری ایشان را تا آن اندازه بر سر شوق می‌آورد که لندن را در قامت وطن فهم می‌کنند!

جای اعتراضی نیست. فضای زندگی هر کس به اندازه نیازهایش است». وی در ادامه می‌افزاید: «اما جناب مهاجرانی به یک نکته ظاهرا کمتر توجه کرده‌اند و آن اینکه اموری مانند احترام به حق تقدم عابر پیاده و تشکر و دست تکان دادن ایشان از رانندگان خودرو و در‌های ساختمان را برای یکدیگر باز نگاه داشتن و به یکدیگر لبخند زدن جملگی امور فرهنگی‌اند و اگر کسی بخواهد بابت نبود چنان رفتارهای نیکو و حسنه نزد شهروندان ایرانی گلایه به جایی ببرد (كه البته اين ادعا دروغي بزرگ است و حسن رفتار و نوع دوستي ايرانيان در دنيا موضوعي غيرقابل انكار است) یکی از مشروع‌ترین آنها پناه بردن به وزارت فرهنگ و ارشاد و وزیر فرهنگ و ارشاد در ایران است.

جناب مهاجرانی ظاهرا فراموش کرده‌اند ایشان قبلا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بودند و اگر امروز از نبود رفتارهای فرهنگی هم‌وطنانش در ایران دل چرکین‌اند و بابت وجود چنان سنت‌های حسنه‌ای در لندن مشعوف‌اند قبل از هر چیز باید کارنامه عملی خود در دوران وزارت‌شان را مورد ملامت قرار دهند که نتوانسته‌اند چنان آدابی را درایران‌شان نهادینه کنند!

هاآرتص: جنگ با ايران براي اسرائيل فاجعه است

نويسنده سرشناس اسرائيلي با انتشار مقاله‌اي ضمن مخالفت شديد با حمله احتمالي به ايران، خواستار ايستادگي صهيونيست‌ها در قبال چنين ماجراجويي‌هايي شد.

«ديويد گراسمن» نويسنده معروف اسرائيلي با انتشار مقاله‌اي در روزنامه صهيونيستي ‌هاآرتص، به مخالفت با بحث درباره حمله به ايران پرداخته و از همه اسرائيلي‌ها خواسته است در برابر ماجراجويي‌هاي احتمالي «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بايستند.

گراسمن در ابتداي مقاله خود عنوان مي‌كند كه تمام تحركات جنگ‌طلبانه بنيامين نتانياهو بر اساس يك چارچوب فكري تاريخي شكل گرفته است، چارچوب فكري‌ای كه قوم يهود را «ملتي فناناپذير» و ابدي و ديگران را قدرت‌هاي گذرا و موقت مي‌داند.

وي مي‌نويسد كساني نظير بنيامين نتانياهو زماني كه به حمله به ايران فكر مي‌كنند، «تنها به تبعات سياسي موقت و دغدغه‌هاي اقتصادي مي‌انديشند: آنها نگران آن هستند كه حمله به ايران بر قيمت نفت و نتايج انتخابات تاثير بگذارد و اين در حالي است كه (در نظر آنها) ما (اسرائيل) در قلمرو اسرائيل جاويد همواره وجود خواهيم داشت».

اين نويسنده اسرائيلي نامزد دريافت جايزه نوبل اينگونه رفتارهاي خودمحورانه نتانياهو را نمونه‌اي از يك عملكرد مستبدانه خوانده و اشاره مي‌كند كه حتي مجله «تايم» نيز به بنيامين نتانياهو لقب «بنيامين شاه» داده است.

به عقيده گراسمن اين بدان معناست كه هرگاه بحث درباره سرنوشت و تصميمات مهم اسرائيلي‌ها مطرح مي‌شود، اين جهان‌بيني افراطي، تنگ‌نظرانه و محدود نتانياهو است كه بايد قضاوت كرده و تصميم‌گيري كند.
 
 

روزنامه تهران امروز:

هاشمی عامل بازداشت من بود نه عامل آزادی!

اسماعیل کوثری با انتشار یادداشتی بار دیگر به مطالب منتشر شده از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ماجرای بازداشتش واکنش نشان داد.

براساس این گزارش آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از کتاب خاطرات خود(سال68) آورده است: « با وساطت من در این سال محمد اسماعیل کوثری که در حبس به سر می برد آزاد شد و من عامل آزادی وی بودم.»

این بخش با اعتراض رسمی کوثری مواجه شد. این نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است نه تنها هاشمی باعث آزادی او نبوده بلکه عامل بازداشتش بود. با این وجود دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با تکرار مواضع قبلی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات کوثری را تکذیب کرد. تکذیب دفتر رئیس مجمع، کوثری را دست به قلم کرد و با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به هاشمی تاکید کرد: پادگانی در کرج که پیش از انقلاب در اختیار وزارت کشاورزی بود و پس از انقلاب نیز بلا استفاده مانده بود، در اختیار لشگر 27 محمد رسول الله باقی بماند.

در سال 68 وزیر جهاد کشاورزی دولت وقت (دولت آقای هاشمی) از بنده شکایت کرد و موضوع توسط آقای هاشمی که در آن زمان جانشین فرماندهی کل قوا بود به سازمان قضایی نیروهای مسلح فرستاده شده. و این اقدام در نهایت موجب بازداشت من به مدت 24 ساعت شد.

کوثری ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای که در آن زمان رهبری کشور و فرماندهی کل قوا را برعهده داشتند به محض شنیدن این خبر ضمن اعلام دستور آزادی بنده عنوان کردند که از این پس بازداشت فرماندهان ارشد سپاه تنها با حکم فرمانده کل قوا صورت گیرد و هیچ شخص دیگری اجازه این کار را ندارد. بدین ترتیب آقای هاشمی نه تنها موجب آزادی من از زندان نشد بلکه عامل اصلی بازداشتم در آن سال بود.

فائزه هاشمی از کشور خارج شد

فائزه هاشمی از محکومان فتنه 88، کشور را به مقصدی نامعلوم ترک کرد.

براساس این گزارش دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعت 4:30 صبح روز پنج شنبه 12 مرداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) از ایران خارج شده است.

تا کنون مقصد فائزه هاشمی برای کسی آشکار نشده ولی احتمال می رود با توجه به برگزاری بازی های المپیک در لندن، این موضوع بهانه خوبی برای حضور رئیس فدراسیون ورزش زنان در انگلیس و دیدار با برادرش مهدی باشد.

آقای احمدی نژاد! فرافکنی عاقبت به خیری ندارد

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در نطق پیش از دستور خود خطاب به رئیس جمهور خواستار پرهیز از فرافکنی و حاشیه پردازی شد و تاکید کرد: چرا بی تدبیری مسئولان را با فرافکنی به گردن دیگران می اندازید؟ تاریخ درباره عملکرد ما و شما قضاوت خواهدکرد.

بایستی برای حل مشکلات مردم قدم های اساسی برداریم، 7 سال از ریاست جمهوری شما گذشت ولی در مورد و مشکل اساسی یعنی تورم و گرانی و بیکاری هیچ سیاست کارآمدی از سوی دولت دیده نشد.

اکبریان ادمه داد: آقای رئیس جمهور هنوز دیر نشده، مجلس آماده همکاری است، از این فرصت استفاده کنید و بدانید که حاشیه پردازی و فرافکنی عاقبت به خیری نخواهد داشت.

افشاگری شریعتمداری درباره 3مفسد کلان

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در سرمقاله روز گذشته این روزنامه نسبت به 3مفسد کلان افشاگری کرد و نوشت: آقای «ج – پ» از اساس و بنیان با آموزه های اسلامی و انقلابی در اقتصاد سرناسازگاری دارد و همین آقا در هرسه دولت سازندگی، اصلاحات و دولت اصولگرای کنونی، قدر می بیند و در کانون های تصمیم ساز و سیاست پرداز اقتصادی نظام بر « صدر» می نشیند و فریاد و هشدار دلسوزان راه به جایی نمی برد.

این فعال رسانه ای در ادامه به چند نمونه دیگر از نفوذ افراد بد سابقه در دولت اشاره می کند و می نویسد: آقای «م – آ» با وجود سابقه سیاه خود به ریاست هیات مدیره یکی از شرکت های بزرگ اقتصادی نظام منصوب می شود، مدتی بعد، وقتی سوابق او برملا می شود، به ریاست هیات مدیره یک شرکت دولتی بزرگ کوچ می کند و چند ماه قبل مسئولان محترم متوجه اصل ماجرا می شوند و آقای مورد اشاره را به دادگاه معرفی کرده و مدیر مسئول کیهان، «م – ک» سال 58 از آمریکا وارد ایران می شود.

در دوران دولت سازندگی معاون وزیر صنایع است. در دوران دولت اصلاحات معاون وزیر بازرگانی است، در دوران دولت نهم در حالی که معاون وزیر تعاون است بازنشسته می شود.

بلافاصله به مدیریت عامل یکی از شرکت های بزرگ اقتصادی نظام منصوب می شود. آقای « م – ک » از چند هفته قبل در بازداشت به سر می برد.

اردوهای تابستانی یک کاندیدا برای رای اولی ها

یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اقدام به برگزاری اردوهایی برای رای اولی ها کرده است.

گفته می شود این کاندید اقدام به تشکیل یک باشگاه تحت عنوان باشگاه تابستانی « ت» کرده که در این باشگاه فقط نوجوانان کلاس سوم راهنمایی امکان عضویت دارند.

نوجوانانی که سال آینده به عنوان رای اولی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. در این باشگاه تابستانی که به صورت رایگان برگزار می شود نوجوانان رای اولی تحت پوشش کارهای فرهنگی، ورزشی و اردوهای یک روزه با فعالیت های این کاندیدای احتمالی آشنا می شوند و مربیان فعال در این باشگاه می کشوند تا از طریق ایجاد محیطی شاد نظر این نوجوانان را به سمت این کاندیدا جلب کنند.

 

روزنامه ملت ما:

برگزاری مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان منوط به تکمیل اساسنامه است

یک عضو هیئت رئیسه موقت فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که برگزاری مجمع عمومی این فراکسیون منوط به تکمیل اساسنامه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک با اشاره به برگزاری جلسه هیئت رئیسه موقت فراکسیون گفت که هنوز کار تدوین اساسنامه از سوی هیئت رئیسه موقت به اتمام نرسیده است.

وی افزود: به محض تکمیل اساسنامه، جلسه مجمع عمومی فراکسیون برای تصویب اسانامه و انتخاب اعضای هیئت رئیسه برگزار خواهد شد.

روزنامه قدس:

این موضوع به حالت استهزا درآمده

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ،سخنگوی قوه قضاییه در دیدار جمعی از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با اشاره به مختصر کردن نام متهمان در جلسات علنی دادگاه فساد گفت: این موضوع به حالت استهزا درآمده، اما هیچ بازدارندگی‌ای هم نداریم.

مرتضوی عزل نشود، وزیر استیضاح می‌شود

حسین سبحانی نیا درباره ضرورت اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر عزل سعید مرتضوی از سمت خود، گفت: اکنون که حکم صادر شده، چنانچه از اجرای آن استنکاف شود برخی نمایندگان برای پیگیری آن وارد عمل خواهند شد ولو اینکه به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بینجامد.

روزنامه خراسان:

اجاره مدارس يک استان به مراکز غيردولتي

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، تعداد قابل توجهي از مدارس يکي از استانهاي جنوبي کشور توسط مسئولان آموزش و پرورش اين استان به بخش غيردولتي اجاره داده شده که اين موضوع باعث دوشيفته شدن مدارس در برخي از مناطق اين استان شده است.

با وجود پايان مدت اجاره و تخليه نشدن اين مراکز، استاندار دستور شکايت و پيگيري تخليه فوري اين مدارس را صادر کرده است.

اختلاف نظر ناجا و دولت درباره استفاده از خودروهاي اسقاطي

در حالي که نيروي انتظامي بر اساس وظايف محوله، انجام اقدامات پيشگيرانه براي عدم استفاده مجدد از وسايل نقليه اسقاط شده را جزو وظايف خود مي داند و به همين خاطر سخت گيري‌هايي را در زمينه استفاده مجدد از خودروهاي دولتي اسقاط شده اعمال کرده، يک مقام مسئول دولتي در نامه اي به فرماندهان ناجا تصميم گيري درباره استفاده مجدد از اين خودروها را در صلاحيت قوه مجريه دانسته است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

هاآرتص: رژیم صهیونیستی توان حمله نظامی به ایران را ندارد

* روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" چاپ سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، اعتراف كرد كه رژيم صهيونيستي توان حمله نظامي به ايران را ندارد.

اين روزنامه در شماره دو روز پيش خود نوشت: جنگ با ايران براي اسرائيل يك فاجعه است. روزنامه هاآرتص در گزارشي كه به اين موضوع اختصاص يافته، از سردمداران رژيم صهيونيستي انتقاد كرد و نوشت: اسرائيلي‌ها با پشت سر گذاشتن تجربياتي سخت به اين نتيجه رسيده‌اند كه سران رژيم اسرائيل از ارتكاب اشتباهات مهم و خسارت بار مصون نيستند.

تحریفات رسانه ایی که صدای غربی ها را درآورده است

* تحريفات رسانه‌اي كه توسط شبكه‌هاي تلويزيوني وابسته به ارتجاع عرب در موضوع بحران سوريه صورت مي‌گيرد به قدري گسترده است كه حتي صداي غربي‌ها را نيز در آورده است.

نشريه آمريكائي "فارن پاليسي" در گزارشي نوشت: شبكه‌هاي خبري الجزيره و العربيه در مورد پوشش دادن اخبار مربوط به حوادث سوريه معيارهاي خبري را زير پا گذاشته‌اند.

حمايت‌هاي آشكار تبليغاتي از گروه‌هاي تروريست در سوريه، انتشار اخبار دروغ درباره حوادث اين كشور، سرپوش گذاشتن بر جنايات گروه‌هاي مسلح مخالف دولت و خودداري از پوشش دادن اخبار واقعي سوريه، از جمله محورهاي انحراف خبري اين شبكه‌ها هستند.

در تازه‌ترين مورد، در واقعه تلخ جنايت تروريست‌ها در حلب كه 4 نفر از طرفداران دولت سوريه را با وحشيانه‌ترين روش به قتل رساندند، با اينكه بسياري از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و اينترنتي غرب صحنه‌هاي اين جنايت را پخش كردند، شبكه‌هاي وابسته به ارتجاع عرب از انتشار آن امتناع نمودند.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار