رئیس مرکز طرحهای کلان ملی فناوری:

عملیات اجرایى طرح شتابگر ملى به زودى آغاز مى‌شود

رئیس مرکز طرحهای کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از آغاز عملیات اجرایی طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی) در قزوین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، غلامحسین رحیمی در جریان بازدید از طرح شتابگر ملی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح بزودی در استان قزوین آغاز خواهد شد، افزود: این طرح جزء سه طرح مهم ملی کشور است که استان قزوین با بررسی های مختلف کارشناسی و با توجه به موقعیت؛ قابلیتها و توانمندی هایش برای استقرار آن در نظر گرفته شده است.

رحیمی افزود: طرح شتابگر ملی از طرحهای مهم و ماندگار است که مرکزیت تحقیقات و دانشمندان کشور خواهد شد.

همچنین محمدجواد لاریجانی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که باب تحقیق را گشود؛ مورد مهمی که قبل از انقلاب در این خصوص هیچ کاری در کشور انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه علوم و تحقیقات پس از انقلاب جهش پیدا کرد،ت صریح کرد: برای اینکه دانشمندان کشور بتوانند به علم واقع دسترسی داشته باشند نیاز به آزمایشهای وسیعی بود که به دنبال همین امر تاسیس رصدخانه ملی در استان اصفهان و طرح شتابگر ملی در قزوین تصویب شد.

رئیس پژوهشگاه دانشهای بنیادی افزود: طرح شتابگر ملی که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد از لحاظ مقیاس چهار برابر طرح رصدخانه اصفهان است و از لحاظ کاربرد به مراتب وسیع تر از طرح رصد خانه است.

لاریجانی اظهار داشت: طرحهای ملی یک سفره علمی پر برکت است که برای آیندگان ماندگار خواهد بود و برکات زیادی برای نظام و جامعه علمی کشور به دنبال خواهد داشت.

رئیس پژوهشگاه دانشهای بنیادی عنوان کرد: طرح شتابگر ملی کاربردهای وسیعی در امر بهداشت، مهندسی، ساختمان، داروسازی، کشاورزی و ... دارد و در آینده شاهد این خواهیم بود که حدود هزار دانشمند و پژوهشگر در این مکان حضور یافته و طرحهای خود را عملیاتی خواهند کرد.

وی در ادامه توضیح داد: بخشی از اعتبارات این طرح از محل بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از اعتبارات طرح مهر ماندگار و بخشی نیز از محل اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی تامین خواهد شد.

لاریجانی درخصوص تامین زیرساختهای این طرح عظیم ملی افزود: با همکاری استاندار و مدیران و مسئولان استانی کمبودهای زیر ساختی طرح را می توان به راحتی برطرف کرد.

"انتهاي پيام"/س3

برچسب ها: پژوهشگاه ، دولت ، رحیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۲۲:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
انجام طرحهایی این چنینی باعث افتخار است وامیدواریم بزودی ازثمرات انها بهره مند شویم بامید روزی که همه فناوری ها در همین اب وخاک تولید شود