نتایج کلی روز ششم بازی های المپیک 2012

مسابقات روز ششم المپیک در حالی پی گیری شد که در پایان این روز چین بار دیگر صدرنشین جدول مدال ها و آمریکا و کره جنوبی دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران روز ششم مسابقات المپیک دیروز با بازی تنها 2 ورزشکار ایرانی پیگیری شد که در اولین ساعات بامداد علی مظاهری با ناداوری از مسابقات بوکس حذف شد و سولماز عباسی نیز در رشته روئینگ ششم شد.

*درخشش مکزیکی ها در تیر و کمان

رقابت های تیر و کمان انفرادی بانوان دیروز با قهرمانی کی بو بائه از کره به پایان رسید 2 ورزشکار مکزیکی هم مدال های نقره و برنز این بخش را به دست آوردند.

رومان آیدا و ماریانا آویتیا نقره و برنز بازی ها را گرفتند آویتیا پیش از این زهرا دهقان را در مرحله یک سی و دوم برده بود.

*چهار بازیکن پایانی بدومینتون مشخص شدند

مسابقات دبلی بدمینتون روز گذشته با برگزاری بازی های دبل یک چهارم نهایی پیگیری شد.

در بخش دبل مردان تیم های مالزی، چین، کره شمالی و دانمارک به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

در بخش میکس دبل 2 تیم از چین به فینال رسیدند.

در مسابقات انفرادی زنان و انگ یی هان از چین و سانیا از هند به علاوه لی ژوئری و وانگ ژین از چین به نیمه نهایی راه پیدا کردند.

در انفرادی مردان چین لونگ و لین دان از چین ، لی چونگ وی از مالزی ولی هیون یی از کره شمالی به نیمه نهایی راه پیدا کردند.

در بخش دبل زنان نیز تیم های چین، روسیه، ژاپن و کانادا به نیمه نهایی رسیدند.

*شگفتی آمریکا در بسکتبال

مسابقات بسکتبال المپیک دیروز با 6 دیدار برگزار شد، تیم فرانسه در بازی اول 82 بر 74 لیتوانی را برد، استرالیا 81 بر 61 چین نماینده آسیا و آرژانتین 92 بر 69 تونس را شکست دادند برزیل با تنها یک امتیاز و نتیجه 75 بر 74 از روسیه باخت.

اسپانیا 79 بر 78 بریتانیا را برد و آمریکا نیز با نتیجه 159 بر 73 مقابل نیجریه رکورد بیشترین امتیاز تاریخ بسکتبال المپیک را شکست.

*هشت بازی در والیبال ساحلی

والیبال ساحلی مردان با پیروزی تیم های لاتویا، برزیل، اسپانیا، آلمان، سوئیس، آمریکا و ایتالیا پیگیری شد و در بخش بانوان فرانسه، ایتالیا، آلمان، آمریکا، برزیل و روسیه برنده شدند.

*حق مظاهری خورده شد

مهمترین خبر برای ورزش ایران در روز ششم المپیک ناداوری در حق علی مظاهری پرچمدار کاروان ایران در ساعت اولیه پنجشنبه بود که مقابل حریف کوبایی بازنده شد.

اما در مرحله یک شانزدهم لوماچنکو، سانچز، ژایلائوف، لوپز، والنتینو، اوالدس، فضل الدین و سونچوی، موفق به راهیابی به یک چهارم نهایی در وزن 60 کیلوگرم شدند.

در بخش سنگین وزن هم آنتونی هارتل هارکی فالکائو، عبوس، ویژندر، کیلیچی و موراتا به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند.

*مدال طلای کایاک برای فرانسه

مسابقات کایاک تک نفره المپیک دیروز با قهرمانی امیلی فر از فرانسه به پایان رسید جیکا فاکس از استرالیا و مالاچورات از اسپانیا دوم و سوم شدند.

در کانو2 نفره مردان هم تیم های بریتانیا، اول و سوم شده و تیم دو نفره اسلواکی برنز گرفت.

*آلمان قهرمان دوچرخه سواری بانوان

در مسابقات تیمی دوچرخه سواری بانوان، آلمان، چین و استرالیا اول تا سوم شدند

بریتانیا فرانسه و آلمان در تیمی مردان مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

مسابقات سوارکاری نیز در روز اول گرند پریکس پیگیری شد و هسترو بچتولشیمر از استرالیا اول و دوم شده و در رشته درساژ هم تیم های بریتانیا دانمارک و اسپانیا در رده های اول تا سوم قرار گرفتند در مسابقات تیمی شمشیربازی ایتالیا قهرمام و روسیه نائب قهرمان شدند.

*ژیمناستیک زیر سلطه آمریکایی ها و روسها

گابریله داگلاس از آمریکا ویکتوریا کوموا و آلیا موستافینا از روسیه در رده های اول تا سوم ژیمناستیک بانوان قرار گرفتند.

*پیروزی اسپانیایی ها در هندبال

مسابقات هندبال المپیک با شش دیدار پیگیری شد که اسپانیا 33 بر 29 کره شمالی را شکست داد فرانسه 25 بر 19 تونس، کرواسی 29 بر 19 مجارستان را بردند.

بریتانیا 32 بر 21 از آرژانتین باخت در دو بازی آخر روز هم دانمارک 26 بر 25 صربستان و ایسلند 33 بر 32 سوئد را بردند تیم های کره شمالی، استرالیا، هلند، آلمان، بریتانیا و آرژانتین در مسابقات مقدماتی هاکی برنده شدند.

*رشته قایقرانی روئینگ

یك نفره سنگین وزن زنان: نمایندگان جمهوری چك، بلاروس و استرالیا از گروه نخست و دانمارك، چین و نیوزلند از گروه دوم به ترتیب با قرارگرفتن در رده های اول تا سوم گروه های خود به مرحله نهایی (فینال A) صعود كردند.

دونفره سبك وزن زنان: تیم های دانمارك، نیوزلند و آلمان از گروه نخست و تیم های بریتانیا، پرتغال و فرانسه از گروه دوم به ترتیب با قرار گرفتن در رده های اول تا سوم گروه خود به مرحله نهایی (فینال A) صعود كردند.

هشت نفره زنان: تیم های آمریكا، كانادا و هلند به ترتیب صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

*قایقرانی بادبانی

یك نفره كلاس Finn مردان: نمایندگان اسپانیا، هلند، بریتانیا، دانمارك و فنلاند در پایان مرحله هشتم به ترتیب رده های اول تا پنجم را كسب كردند.

دونفره كلاس 470 مردان: قایقرانان بریتانیا، پرتغال، نیوزلند، اتریش و هلند در پایان مرحله دوم به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

دونفره كلاس 49er مردان: ورزشكاران بریتانیا، فنلاند، سوئد، كرواسی و پرتغال در پایان مرحله هشتم به ترتیب رده های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

دو نفره كلاس Star مردان: تیم های سوئد، بریتانیا، دانمارك، نروژ و برزیل در پایان مرحله هشتم به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

سه نفره كلاس Elliott 6 زنان: تیم هایی از بریتانیا، دانمارك، روسیه، فرانسه، استرالیا، آمریكا، فنلاند، استرالیا و اسپانیا مقابل حریفان خود پیروز شدند.

كلاس RS-X زنان: قایقرانان لهستان، اسپانیا، اوكراین، فنلاند و آلمان در پایان مرحله ششم به ترتیب رده های اول تا پنجم را كسب كردند.

كلاس RS-X مردان: قایقرانان بریتانیا، هلند، فنلاند، فرانسه و آلمان در پایان مرحله ششم به ترتیب رده های اول تا پنجم را كسب كردند.

*تیراندازی

اهداف پروازی (تراپ) دوبل مردان: نمایندگان بریتانیا، سوئد و روسیه به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را از آن خود كردند.
تپانچه 25 متر آتش سریع (راپید فایر) مردان: تیراندازان روسیه، كوبا، چین، جمهوری چك، هندوستان و چین در مجموع گروه های مختلف، در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

*شنا

50متر آزاد مردان: نمایندگان آمریكا، برزیل، آمریكا و استرالیا از گروه نخست و شناگران برزیل، ترینیداد و توباگو، فرانسه و آفریقای جنوبی از گروه دوم به ترتیب با قرارگرفتن در رده های اول تا چهارم گروه های خود به مرحله نهایی صعود كردند.

800متر آزاد زنان: شناگران اكوادور، لیختن اشتاین، آمریكا، دانمارك و بریتانیا به ترتیب در رده نخست گروه های اول تا پنجم قرار گرفتند.

100متر پروانه مردان: نمایندگان آمریكا، آلمان و لهستان با قرار گرفتن در رده اول تا سوم گروه نخست و شناگران آفریقای جنوبی، آمریكا، صربستان، هلند و روسیه به ترتیب با قرار گرفتن در رده های اول تا پنجم گروه دوم به مرحله نهایی صعود كردند.

200 متر كرال پشت زنان: شناگران آمریكا، استرالیا، روسیه، فرانسه و بریتانیا به ترتیب با قرار گرفتن در رده های اول تا پنجم گروه نخست و نمایندگان آمریكا، زیمباوه و كانادا با قرار گرفتن در رده اول تا سوم گروه دوم به مرحله نهایی صعود كردند.

200 متر قورباغه زنان: نمایندگان آمریكا، ژاپن و روسیه به ترتیب مدال های طلا، نقره و برتز را از آن خود كردند

200 متر كرال پشت مردان: شناگران آمریكا مدال های طلا و برنز را تصاحب كردند و مدال نقره به شناگر كشور ژاپن رسید.

200 متر مختلط انفرادی مردان: دو نماینده از كشور آمریكا به مدال های طلا و نقره دست یافتند و شناگر مجارستان مدال برنز را كسب كرد.

100 متر آزاد زنان: شناگران هلند، بلاروس و چین به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را از آن خود كردند.

*پینگ پنگ

انفرادی مردان: دو پینگ پنگ باز كشور چین مدال های طلا و نقره را تصاحب كردند و نماینده آلمان با برتری مقابل پینگ پنگ باز تایپه به مدال برنز رسید.

*تنیس

دونفره مردان: نمایندگان آمریكا، اسپانیا و دو تیم از فرانسه به ترتیب با برتری مقابل نمایندگان آرژانتین، كرواسی، صربستان و برزیل به مرحله نیمه نهایی صعود كردند.

دونفره زنان: تیم های جمهوری چك، روسیه و آمریكا به ترتیب مقابل تنیسورهای تایپه، چین و ایتالیا پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

انفرادی زنان: نمایندگان بلاروس، آمریكا و دو تنیسور از روسیه به ترتیب بر ورزشكاران آلمان، دانمارك، جمهوری چك و بلژیك غلبه كردند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

انفرادی مردان: تنیسورهای بریتانیا، صربستان، آرژانتین و سوییس به ترتیب با برتری مقابل نمایندگان اسپانیا، فرانسه، ژاپن و آمریكا راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

دونفره مختلط: تیم های آلمان، هندوستان و بریتانیا به ترتیب با برتری مقابل تیم های آمریكا، صربستان و جمهوری چك به دور دوم صعود كردند.

*والیبال مردان

گروه A: استرالیا صفر بلغارستان3 / لهستان3 آرژانتین صفر/ بریتانیا صفر ایتالیا3
گروه B: صربستان2 آلمان3 / روسیه3 تونس صفر / برزیل1 آمریكا3

*واترپلو مردان

گروه A: اسپانیا13 استرالیا9 / قزاقستان4 یونان11 / ایتالیا6 كرواسی11
گروه B: مونته نگرو11 صربستان11 / رومانی15 مجارستان17 / بریتانیا7 آمریكا13


برچسب ها: نتایج ، روز ششم ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.