در یازدهمین جلسه دائمی شورای عالی عتف مطرح شد؛

برای ایجاد امنیت در تبادل اطلاعات طرح رمز مطرح شد

طرح رمز برای ایجاد امنیت در تبادل اطلاعات در فضای مجازی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در سالن کنفرانس وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: در جلسه شورای عالی عتف که دیشب با حضور وزیر علوم، وزیر ارتباطات و روسای دانشگاه های تهران برگزار شد 3 موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی سیاست و اولویت های شورای عالی عتف در حوزه پژوهش  و فناوری که در جلسه قبل آئین نامه آن تصویب شده بود سیاست ها و اولویت ها در دبیرخانه  کار شد و با نگاه به مزیت ها و نیازها و توان مندی های اولویت ها استخراج شد که چند توصیه از جمله فشرده سازی تعداد اولویت ها ، تعیین تضمین های لازم برای سیاست گذاری مصوب و همچنین ابلاغ این امر مورد بررسی قرار گرفت.

* درخواست استانداری یزد برای ایجاد منطقه ویژه فناوری مورد بررسی قرار گرفت

مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: بحث درخواست استانداری یزد برای ایجاد منطقه ویژه علوم و فناوری یزد که با توجه به سفر هیئت دولت آئین نامه نهایی آن در سال 89 تصویب شده بود به وزارت علوم ابلاغ و به شورای عالی متخلّف واگذار شده بود.

وی افزود: در نهایت انجام طرح مطالعات امکان سنجی و طراحی مفهومی این منطقه در جلسه دیشب تصویب شد.

وی تصریح کرد: همچنین جلسه دیشب طرح مشترکی بین وزارت ارتباطات ، وزارت علوم، وزارت دفاع، وزارت صنعت و معدن و تجارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک مرکزی مطرح شد.

مهدی نژاد خاطر نشان کرد: طرح بزرگ علم و فناوری رمز در جلسه دیشب مطرح شد که این طرح برای ایجاد امنیت تبادل اطلاعات در فضای مجازی کلیدی است و باید دانش آن بومی شود که اگر اندازه آن طوری باشد به عنوان یکی از طرح های کلان ملی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تا 1 ماه آینده و در جلسه بعدی کمیسیون دائمی عتف این طرح به طور کامل جزئیات آن مشخص می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار