معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري:

آيين‌نامه رتبه ‌بندي دانشگاه‌هااعلام شد

به دانشگاه‌ها تأکيد شد که بايد90 درصد پايان‌نامه‌ها کاربردي باشد و بر اين مبنا آئين‌نامه‌ها نيز براي تقويت موضوعات کاربردي تغيير کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ، دكتر مهدي‌نژاد نوري در همايش توليد ملي ،حمايت از کار و سرمايه ايراني در دانشگاه اميرکبير در توضيح بيشتر تغيير آئين‌نامه رتبه‌بندي دانشگاه‌ها گفت: به دانشگاه‌ها تأکيد کرديم که بايد90 درصد پايان‌نامه‌ها کاربردي باشد و بر اين مبنا آئين‌نامه‌ها نيز براي تقويت موضوعات کاربردي تغيير کرد.
وي تاکيد کرد: دانشگاه ها بايد به طور مستمر ميزان دسترسي به اين شاخص را رصد و گزارش کنند.
معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه در توليد ملي بايد جبهه‌هاي مختلفي تشکيل شود، گفت: جبهه عرضه‌کننده،سياست ‌گذاري، فرهنگي و مصرف‌کننده از جبهه‌هايي است که بايد براي تحقق توليد ملي تشکيل شود.
مهدي‌نژاد در مورد جبهه مصرف‌کننده براي تحقق توليد ملي گفت:‌ بنابر تعهد ديني و ملي بايد به عنوان مصرف‌کننده خيلي از خواسته‌ها راناديده گيريم ولي ازسوي ديگر نمي‌توانيم براي هميشه خواسته‌ها و نيازهاي مردم را ناديده گرفت .
وي افزود: براي رفع خواسته‌ها و نيازهاي مردم جبهه سياست‌گذاران بايد با تسهيلات و تعرفه‌هايي که کم و زياد مي‌ شوند، شرايطي را براي رفع نيازها فراهم کند.
دبير شوراي عالي علوم تحقيقات و فناوري "عتف " همچنين گفت: در جبهه فرهنگي از امام جماعت گرفته تا همه کساني که تأثيرگذارند بايد براي توليد ملي در سطح جامعه فرهنگ‌سازي کنند.
معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري به اهميت دانش و فناوري در توليد ملي اشاره کرد و گفت: در جبهه عرضه به دانش نياز  است که براساس آن، الگوهايي براي کيفيت و کميت تدوين شود و اين نيازمند دانشي پويا است.
دبير شوراي عتف در مورد پيام تحريم غربي‌ها در اطلاعات علمي به دانشگاه‌هاي کشور گفت: کشورهاي غربي با اين کار نشان مي‌دهند در هر جايي که بتوانند قدرت خود را اعمال کنند بر روي ارزش‌هاي خود هم پا مي‌گذارند به عنوان مثال حقوق بشر يکي از ارزش‌هايي است که آنها نام مي‌برند اما شاهديم که دانشگاه‌هاي ايران مورد تحريم آنها قرار مي‌گيرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار