از 130 میلیون کودک متولد شده در دنیا؛

تنها 33 درصد آن ها به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند

از 130 میلیون کودک متولد شده در دنیا تنها 33 درصد آن ها در 6 ماه اول به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ صفی الدین نماینده یونیسف امروز 10 تیر در مراسم شیر مادر که در سالن همایش های ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده بود افزود: امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با بیستمین سالگرد جشن های سالانه تغذیه با شیر مادر مصادف شده است که شعار امسال نیز مرور بر فعالیت های گذشته و برنامه ریزی برای آینده است .

وی گفت: تلاش ها برای بررسی و مرور فعالیت ها و چالش های بیست سال گذشته برای برنامه ی سال های آینده است .

وی با بیان این که هر ساله در جهان 130 میلیون کودک متولد می شوند و تنها 33 درصد آن ها در 6 ماه اول به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند عنوان کرد: تغذیه با شیر مادر برای کاهش مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده ضروری است تغذیه با شیر مادر برای کاهش کوتاه قدی و تکامل کودکان نقش به سزای دارد.

نماینده یونیسف با تاکید بر این که خداوند متعال به اهمیت تغذیه با شیر مادر در قرآن کریم اشاره کرده است تصریح کرد: قوانین مختلفی برای طول دوره ی شیر دهی و وظایفی برای پدر و مادر نیز تعیین کرده است .

باید توجه داشت که ترویج تغذیه با شیر مادر فقط مربوط به کودک نیست بلکه در سلامت مادر و حتی جامعه نیز دخیل است.

صفی الدین اظهار داشت: باعث خوشحالی من است که چند روز پیش در یکی از روزنامه های ایرانی خبر درخواست افزایش مرخصی 6 ماه به 9 ماه را خواستم و یونیسف مشتاقانه منتظر تصویب این قانون است تا مادران ایران برای مراقبت از کودکانشان توانمند شوند .


وی ادامه داد: یونیسف و شرکای کاری آن خواهان اجرای بیمارستان گفتار کودک و قوانین موثر برای مادران شیر ده هستند.

نماینده یونیسف خاطر نشان کرد: از تلاش های وزارت بهداشت در ترویج تغذیه با شیر مادر باید تشکر کنیم و به مقامات ارشد این نوید را بدهیم که یونیسف در کنار این وزارت خانه برای حمایت از مادران باردار و ترویج تغذیه با شیر مادر است./ح
برچسب ها: نوزاد ، شیرمادر ، مرخصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.