طرح بزرگ پیک قرآن در ماه رمضان در منطقه 10 به اجرا در می آید

برای اولین بار در کشور و همزمان با ماه مبارک رمضان طرح بزرگ پیک قرآن ویژه خانواده ها با همکاری شهرداری منطقه 10 و فرهنسگرای قرآن در سطح منطقه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهردار منطقه 10 با اشاره به طرح پیک قرآن افزود: این طرح با هدف ارایه مفاهیم و مضامین قرآن کریم و آموزه های دینی و به منظور بهره مندی خانواده ها و عموم شهروندان در ماه مبارک رمضان و ایجاد فرهنگ توجه به مضامین قرآنی برگزار می شود.

فرامرز عظیمی رمضان را ماه عبارت و خودسازی دانست و تصریح کرد: رمضان ماه خداوند، نزول قرآن و از بهترین ماه های سال است و فرصت خوبی برای انس بیشتر با قرآن است همچنین برای آشنایی بیشتر خانواده ها با مفاهیم ارزند این کتاب آسمانی، کتاب 35 صفحه ای پیک قرآنی تنظیم و تدوین شده و بین شهروندان توزیع می شود.

شهردار منطقه با بیان این که این کتابها به صورت رایگان توزیع می شود اظهار داشت:‌ با هدف دسترسی آسان شهروندان به کتب دینی و مذهبی، ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان و افزایش سطح آگاهی آحاد مردم کتابها در تیراژ وسیعی منتشر شده و در طول ماه مبارک رمضان از طریق مساجد، پایگاه های بسیج، دفاتر شورایاری، مراکز فرهنگی منطقه و یا با مراجعه به در منازل توزیع می شود.

عظیمی از برگزاری مسابقه قرآنی خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر بهره مندی خانواده ها از این کتاب پرمحتوا، مسابقه ای ویژه گروه های مختلف سنی از مضامین این کتاب طراحی شده و پس از بررسی پاسخنامه ها طی مراسمی از برندگان با اهدای جوایز نفیس قدردانی می شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح ابتکار منطقه برای حضور گسترده مردم در برنامه های قرآن است و در صورت اجرای موفقیت آمیز در سطح تهران برگزار می شود./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار