اصفهان؛

انتشار نخستین پیک قرآنی کوثر در کشور در شهر گل و گلاب

نخستین پیک قرآنی کوثر در کشور با محوریت«13 آیه قرآن 13روز» ویژه نوروز برای سنین کودک و نوجوان به همت ستاد قرآن موسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان منتشر می‌شود.

مدیر ستاد قرآن موسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:این پیک قرآنی با هدف ترویج فرهنگ معارف قرآنی، آشنایی با مفاهیم اخلاقی قرآن از طریق نقاشی، آشنایی والدین با تربیت قرآنی فرزندان به صورت غیر مستقیم، آشنایی فرزندان به نکات اخلاقی و مضامین دینی از طریق احادیث و داستان‌های پیک و افزایش معلومات قرآنی فرزندان در قالب جداول، نکات، سوالات، سرگرمی‌ها و اشعار برای مقاطع ابتدایی و راهنمایی تهیه و طراحی شده‌است.

سعید اکرمی،با تاکید بر استقبال بسیار وزارت ارشاد از پیک قرآنی کوثر که برای نخستین بار در کشور منتشر می‌شود افزود:این پیک قرآنی ویژه سنین 6 تا 15 سال از طریق مربیان، مسوولان کانون‌های فرهنگی و مدیران مدارس در موسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی(اتحادیه کانون‌ها) دفترستاد قرآن و خانه فرهنگ علم و خلاقیت کاشان توزیع شد.

وی،با اشاره به اینکه امتیاز 1396جمع امتیازات پیک بر اساس سال جدید 1396 برای شرکت‌کنندگان است گفت: در این پیک بر اساس 13 روز ایام عید 13 آیه قرآن آمده است تا شرکت کنندگان روزی یکی از آیات را با نقاشی ترسیم ‌کنند.

به‌گفته‌وی، هر نقاشی 100 امتیاز دارد که با جمع 13 آیه 1300 امتیاز می شود و 96 امتیار نیز به جداول و سوالات قرآنی اختصاص داده شده تا در نهایت مجموع امتیاز این پیک به 1396 امتیاز بر اساس سال 1396 برسد.

تهیه و طراح نخستین پیک قرآنی کوثر در کاشان،اهدای جوایز ارزنده به نفرات برتر تکمیل این پیک را یادآورشد و گفت:تمام افرادی که پیک را تکمیل و تحویل دهند یک سانس رایگان در خانه فرهنگ علم و خلاقیت کاشان بازی می کنند.

اکرمی،چاپ این پیک قرآنی را با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،خانه فرهنگ علم و خلاقیت این شهرستان و کانون فرهنگی هنری کوثر ولایت خاطرنشان‌کرد و گفت:جایزه ویژه نیز به 10 نفری که از نقاشی‌های خود عکس بگیرند و به آی دی ستاد قرآن جهت بارگذاری در کانال ارسال نمایند و بیشترین بازدید را داشته باشد اهدا می‌شود.

وی تصریح‌کرد: مربیان برای سفارش تعداد پیک به همراه شماره تماس خود از طریق آی دی مدیر کانال setadeqoran)@) اقدام کنند.

به‌گفته‌وی،پیک قرآنی کوثر به تعداد 4 هزار نسخه برای ایام نوروز چاپ شده‌است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار