بيماران ايدزي بيش از ديگران با حملات قلبي روبرو هستند

افراد آلوده به اچ آي وي بيش از ديگران در معرض حملات قلبي و مغزي قرار دارند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛نتايج تحقيقاتي که روز يکشنبه در امريکا منتشر شد نشان مي دهد افرادي که به ويروس ايدز آلوده هستند دو برابر بيش از ديگران با احتمال بيماري هاي قلبي- عروقي روبرو هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، پژوهشگراني که در اين خصوص تحقيق کرده و نتايج آن را ضمن درج در نشريه "Journal of the American Medical Association"، در نوزدهمين کنفرانس بين المللي ايدز در واشنگتن ارائه کردند، بر اين باورند که افزايش احتمال ابتلا به بيماري هاي عروقي در افراد آلوده به اچ آي وي، ممکن است به دليل تورم عروق باشد.
دکتر استيون گرينس پون، از پزشکان متخصص بيمارستان عمومي ماساچوست در نخستين روز از برگزاري اين کنفرانس، که در آن بيست و پنج هزار کارشناس و متخصص علم پزشکي از صد و نود کشور جهان شرکت داشتند، تصريح کرد: «نتايج تحقيقاتي که ما انجام داده ايم نشان مي دهد احتمال بروز حملات قلبي و مغزي در اشخاص آلوده به اچ آي وي، که تحت درمان هستند، دو برابر بيشتر از ديگر موارد است.»
وي خاطر نشان کرد اين مسئله نشان ميدهد مکانيسم افزايش ايمني بدن باعث تورم در عروق شده و در پي آن احتمال بروز حملات قلبي-مغزي بالا مي رود.
در اين تحقيق از عروق هشتاد و يک نفر اسکن به عمل آمد. يک سوم اين افراد به دليل آلوده بودن به اچ آي وي تحت درمان داروهاي ضد ويروس قرار داشتند اما هيچ سابقه بيماري قلبي-عروقي نداشتند. يک سوم ديگر نه سابقه بيماري قلبي داشتند و نه آلودگي به آچ آي وي. يک سوم باقي مانده آلوده به اچ آي وي نبودند اما تصلب شراين داشتند.
نتايج اسکن از عروق افراد تحت بررسي نشان داد افراد آلوده به اچ آي وي با تورم بالاتر آئورت روبرو هستند. ميزان تورم اين افراد با کساني که آلودگي نداشته اما از تصلب شراين رنج مي برند يکسان بود./ع
برچسب ها: ایدز ، قلب ، تورم ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار