اعتراض شديد محمد صادق كوشكي درباره پروژه "لاله"؛

پروژه "لاله" نمونه تفكرات غلط در وزارت ارشاد است/چرا درباره زندگي زنان شهيد سرمايه گذاري نمي شود؟

ما ده ها شهيد زن داشتيم شهيدان قهرماني كه در دفاع مقدس به شهادت رسيدند چرا براي زندگي آنان سرمايه گذاري نمي شود؟

دكتر محمد صادق كوشكي كارشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص پروژه "لاله" گفت: ماجرايي تحت عنوان پروژه لاله قرار است بين وزارت ارشاد و طرف ظاهرا آمريكايي ساخته شود و اين نمونه اي از تفكرات بسيار غلطي است كه در وزارت ارشاد حاكم است.

وي اظهار داشت: موضوعي كه انتخاب شده موضوعي نيست كه در خور سرمايه گذاري دولتي باشد و معرفي چنين الگويي با ترازها و شايستگي هاي انقلاب اسلامي سازگار نيست و بيشتر يك ارزش گذاري غربي براي زن است.

كوشكي در ادامه گفت: براي ما ارزش هاي ديگري براي معرفي زن نمونه طرح است اين مسئله نشان مي دهد چه تفكرات غرب زده اي در بخش سينمايي وزارت ارشاد حاكم است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران بيان كرد: تلاش براي توليد مشترك آن هم با اين موضوع و با بخش كم ارزش سينماي آمريكا نشان مي دهد چقدر مسئولين سينمايي وزارت ارشاد شيفته سينماي غرب هستند و در واقع دچار خودكم بيني و مرعوبيت هستند.

وي در ادامه اظهار داشت: اين بهترين مثال و دليل است براي آنكه كساني كه الان متولي بخش سينمايي وزارت ارشاد هستند به هيچ عنوان شايستگي چنين موقعيتي را ندارند و بايد اظهار تاسف كرد و اميدوار بود كسي پيدا شود و جلوي اسراف بيت المال را بگيرد.

كوشكي گفت: اگر وزير ارشاد مدعي است كه فردي ارزشي و با ارزش هاي ديني و انقلاب آشنا است بايد در اين زمينه وارد عمل شود و جلوي چنين كار سخيفي را بگيرد.

اين استاد دانشگاه بيان كرد: ما ده ها شهيد زن داشتيم شهيدان قهرماني كه در دفاع مقدس به شهادت رسيدند چرا براي زندگي آنان سرمايه گزاري نمي شود؟

دكتر كوشكي در پايان گفت: بدون ترديد مغز متفكر فرهنگي دولت را همه مي شناسند و به نظر مي رسد وزير ارشاد در اين زمينه تصميم گير نباشد اگر وزير ارشاد اراده اي دارد و در اين زمينه تصميم گير است خودش را در نظام جمهوري اسلامي مسئول مي داند بايد جلوي تفكر غلط فرهنگي كه بر دولت حاكم است را لااقل در حوزه مسئوليت خودش بگيرد و اجازه ندهد با امضاي او و در زمان مسئوليت او چنين حركت ضد فرهنگي اتفاق بيفتد كه بطور قطع تا هميشه در پرونده وزير ارشاد به عنوان نقطه منفي و تاريك ثبت خواهد شد./ي2
برچسب ها: پروژه ، لاله ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
آقای کوشکی ده ها نه ما صدا ها شاید هزارها شهید زن داریم . این همه زن در خوزستان و دیگر استانهای مرزی کشته شدند فقط ده ها نفرند .
آخرین اخبار