اعتبار بخشی گامی در جهت رفع مشکلات بیمارستان هاست

عضو کمیته علمی کنگره بین المللی اعتبار بخشی گفت: با اعتبار بخشی همه مشکلات نظام سلامت و بیمارستان ها حل نمی شود بلکه اجرای این فرآیند گامی در جهت بهتر کردن خدمات است.

دکتر بنفشه صادقی، عضو کمیته علمی کنگره بین المللی اعتبار بخشی با بیان این مطلب در خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر مساله اصلی سیاست گذاران بهداشت و درمان کیفیت و ایمنی بیماران است و یکی از ابزارهای مهم که بیش از یک قرن در سیستم های بهداشت و درمان قدمت دارد مبحث استانداردهای اعتبار بخشی است.

وی افزود: در کشورهای مختلف شاخص های مختلفی برای اعتبار بخشی وجود دارد که توسط ارگان های مختلف تعیین می شود و بهتر است در طراحی و تدوین اعتبار بخشی گروه های مختلفی که با بیماران درگیر هستند حضور داشته باشند.

عضو کمیته علمی کنگره اعتبار بخشی با بیان اینکه باید در اجرای اعتبار بخشی از سایر کشورهای پیشرو در این فرآیند الگو برداری کنیم اذعان داشت: در اعتبار بخشی باید نیازهای منطقه ای و فرهنگی افراد را در نظر بگیریم و به عنوان یک ابزار سیستماتیک و هدفمند جهت تامین ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان و هم چنین بهبود مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه بکوشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار