برگزاری اولین کنگره بین المللی اعتباربخشی؛

گامی به سوی ارتقای کیفیت و ایمنی در نظام سلامت کشور

اولین کنگره بین المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت و درمان با حمایت تعداد زیادی از سازمان های دولتی و تشکل های صنفی و علمی ایران، هند و لبنان، برگزار مي شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پس از اقدامات اخیر برای اجرایی کردن استانداردهای اعتبار بخشی در سیستم بهداشت و درمان، این کنگره با شعار «اعتباربخشی، کیفیت و ایمنی در سلامت» در واقع اولین فرصت برای شاغلین نظام سلامت و مدیران سطوح مختلف بخش های درمانی و بیمارستانی است تا در جریان تجربیات کشورهای پیشرو در این حوزه قرار گیرند و ظرفیت های موجود در سیستم بهداشت و درمان کشورمان را از نگاه استاندارهای اعتبار بخشی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

 گفتنی است:دکتر علی اکبر ولایتی، ریاست این کنگره را به عهده دارد و چهره های سرشناس علمی و اساتیدی از دانشگاه های کشور  در این کنگره مشارکت خواهند کرد؛ همچنین این کنگره میهمانان و سخنرانانی از دیگر کشورهای جهان و منطقه مانند آمریکا، مالزی، لبنان، هند، امارات متحده عربی و ... خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، استانداردهای اعتباربخشی در سیستم های بهداشت و درمان کشورهای توسعه یافته قدمتی تقریبا صد ساله دارد اما متاسفانه این بحث تا کنون در نظام سلامت کشور ما اجرایی نشده و همچنان موضوعی تازه محسوب می شود.

 بنابراین گزارش :اعتباربخشی در واقع ابزاری سیستماتیک و هدفمند برای تامین ایمنی بیمار، همراهان او و حتی کارکنان نظام سلامت است که تضمین کننده بهبود مستمر خدمات بیمارستانی نیز است، ابزاری که آرامش بیشتر بیماران و افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی را در پی خواهد داشت.

 یاد آور میشود، ارتقاء دانش و آگاهی مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص مفهوم اعتبار بخشی،  بررسی نقش اعتباربخشی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی،  شناخت راهکارهای کاربردی استقرار استانداردهای اعتباربخشی درمراکز بهداشتی درمانی و  بررسی چالش های پیش روی استقرار این استانداردها از دیگر اهداف این کنگره بین المللی است.

اطلاعات کامل این کنگره و شرح مبسوطی  از مباحث مطروحه در این حوزه در پایگاه اینترنتی کنگره http://www.raziacc.com/congress  برای عموم و علاقمندان به ثبت نام و حضور در کنگره ارائه شده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.