تا پایان امسال12 دستاورد مراكز علمي و دانشگاهي به ثمر می رسد

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: 12 پروژه هوا و فضا که دستاورد مراکز عملي و دانشگاهي کشور در اين حوزه است تا پايان امسال به نتيجه و بهره برداري مى رسد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، نسرين سلطانخواه  درباره رونمايي از 12 پروژه هوا و فضا در سال 91 گفت: در پي سالهاي قبل و در قالب يکسري برنامه هاي هدفمند ماموريتهايي از جانب ستاد توسعه فناوري هوا و فضا معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور به مراکز علمي و دانشگاهي سپرده شد که 12 ماموريت و برنامه آن به نتيجه رسيده است.
 
وي افزود: يکي از اين پروژه ها با عنوان سامانه ستاره‌ياب ملي «نصير يک» خرداد در دانشگاه خواجه نصير رونمايي شد که به عنوان يکي از دقيق ترين ابزار آلات ناوبري با کمک از اطلاعات ستارگان در فضاي لايتناهي مي‌تواند موقعيت و وضعيت ماهواره‌ها را تعيين کند.  
 
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح کرد: 11 پروژه ديگر هم به ترتيب اعلام و به بهره برداري مي رسد. اميدواريم در طول سال و به صورت ماهانه يک پروژه فناورانه هوافضايي در حوزه‌هاي مختلف از قبيل تونلهاي باد، فناوري رادار و فناوري‌ ردياب هاي مختلف و ديگر حوزه هاي فناوري را معرفي و رونمايي کنيم.
 
سلطانخواه همچنين درباره ارسال پيش نويس دستورالعمل‌هاي اجرايي برنامه‌هاي حمايت از صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنيان ازجانب سازمان توسعه تجارت به معاونت علمي گفت: معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور عضو کارگروه صادرات دولت و همچنين مسئول کميته تخصصي صادرات کالاها و خدمات دانش بنيان است که براي حمايت از صادرات بيشتر اين کالاها آيين نامه اي در اين کمتيه تخصصي تدوين شده و راهکارهاي حمايت و تشويق بيشتر براي صادرات کالاهاي دانش بنيان در آن پيش بيني شده است.
 
وي ادامه داد: بخشي از وظايف اين کارگروه و کميته تخصصي به عهده سازمان توسعه تجارت است که سال گذشته بر اساس تفاهم نامه‌اي که بين وزارت صنعت معدن و تجارت و معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور به امضا رسيد، سازمان توسعه تجارت برنامه‌هايي را در دستور اجرا قرار داد.
 
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور يادآور شد: کمک به شرکتهاي داراي ظرفيت صادرات براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و تخصصي محصولات دانش بنيان، حمايت از توليد اين گونه محصولات به منظور اخذ استانداردهاي بين‌المللي براي حضور در بازارهاي بين المللي و اعطاي تسهيلات وام به شرکتهايي که در عرضه‌ محصولات دانش بنيان به داخل کشور موفق بوده و ظرفيت صادرات دارند از برنامه هاي حمايتي معاونت علمي و فناوري به منظور افزايش صادرات محصولات دانش بنيان براي ورود به حوزه صادرات است.
 
يادآور مي شود، ميزان صادرات کالاها و خدمات دانش بنيان در سال 89؛ بيش از 600 ميليون دلار و در سال 90 ،896 ميليون دلار بود که بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، اين ميزان بايد امسال به بيش از يک ميليارد دلار افزايش يابد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار