معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد:

سفره واردات واکسن را تا پایان سال جمع خواهیم کرد

وزارت بهداشت با تولید واکسن های مورد نیاز کشور، واردات واکسن را تا پایان سال جمع آوري خواهد كرد.

دکتر قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات ما کمبود واکسن مونوکوکوک است که قرار داد تولید آن با یک کارخانه بسته شده است که در مراحل اولیه تولید است و تا شش ماه آینده به سازمان غذا و دارو تحویل داده می شود.

وی گفت: چرا که این واکسن یکی از واکسن های پر مصرف در کشور برای حجاج و سربازان است و میزان مصرف بالای آن ایجاب کرده تا خودمان در کشور دست به تولید این واکسن بزنیم .

وی ادامه داد: جزو برنامه های ما است که تمام واکسن های مورد نیاز همچون واکسن هاری ، مونوکوکوک و هموفیلوس را تا سال آینده در کشور تولید کنیم و سفره واردات آن را در کشور جمع کنیم .

قانعی در خصوص داروهای سرطانی اظهار داشت: دو داروی سرطان پروستات و تخم دان در حال گذراندن فاز آزمایشگاهی هستند که تا پایان سال چندین دارویی جدید را رونمایی می کنیم .

وی با اشاره به اینکه رونمایی شش دارویی جدید قطعا تا شهریور ماه صورت می گیرد عنوان کرد: جزو برنامه های خود قرار داده ایم که در اسفند ماه امسال تعداد قابل توجهی نانو دارویی که مراحل آزمایشگاهی را در حال گذراندن هستند معرفی کنیم .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر در تولید نانو داروها در آسیا رتبه چهارم را از آن خود کرده ایم و در منطقه در این زمینه هیچ رقیبی نداریم امیدواریم که تا پایان سال رتبه خود را به رتبه سوم ارتقا دهیم .

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تولید دارو ساخت و تولید تجهیزات پزشکی همچون بیو راکتور ایرانی و سانتیرفیوژ را در دستور این معاونت قرار گرفته است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار