تجارت الکترونيک در ايران رو به پيشرفت است

عضو اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با بيان اينکه کشورمان ديرتر وارد عرصه تجارت الکترونيک شده است ، گفت: خوشبختانه روند توسعه اين تجارت رو به پيشرفت است و مراکز دانشگاهي و جمعيت جوان کشور از مزيت هاي خوبي براي توسعه اين نوع تجارت محسوب مي شوند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،جمشيد عدالتيان در مصاحبه با راديو (صداي جمهوري اسلامي ايران) افزود: البته هنوز در زمينه قانون تجارت الکترونيک ، اعتماد سازي ميان فروشندگان و خريداران و همچنين ايجاد اطمينان در شبکه توزيع الکترونيک و زير ساخت هاي توزيع کالا خلا هايي وجود دارد.
وي گفت: ايجاد سامانه امضاي الکترونيک ، تقويت انبارها و شبکه هاي ذخيره و توزيع کالا ، تقويت فرهنگ اقتصادي تجارت الکترونيک وظيفه تشکل هايي مانند اتاق بازرگاني ايران و نهادهاي دانشگاهي و شرکت هاي توليدي و توزيعي و همچنين دولت است و اميدواريم هر چه سريعتر ضريب نفوذ تجارت الکترونيک در کشور افزايش يابد.
عدالتيان بر ضرورت حفظ حقوق مصرف کنندگان در شبکه تجارت الکترونيک تاکيد کرد و گفت: حمل و نقل کالا در بستر تجارت الکترونيک در شهرها و کلانشهرها به خوبي فراهم است و خوشبختانه نيروهاي متخصص خوبي در دانشگاه هاي کشور در حوزه فناوري اطلاعات تقويت مي شود.
وي ميزان تجارت الکترونيک را در کشور رضايت بخش ندانست و گفت: اگر بانکداري الکترونيک را در نظر نگيريم در تجارت الکترونيک در بخش کالا به معادل يک ميليارد دلار مي رسد که رقم ناچيزي در مقايسه با توليد ناخالص داخلي و تجارت ملي و بين المللي کشورمان است.
عضو اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران ايران را مرکز توسعه تجارت الکترونيک سازمان اکو شامل 10 کشور اعلام کرد و گفت: دبيرخانه تجارت الکترونيک اکو در تهران قرار دارد که امتياز خوبي براي کشورمان است و بايد در سطح منطقه به رتبه هاي بالاتري برسيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار