در معاملات امروز ثبت شد؛

دادوستد 135 میلیون سهم در تالار شیشه ای

در نخستین روز کاری هفته، سرمایه گذاران بورسی 135 میلیون و 867 هزار و 31 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 475 میلیارد و 33 میلیون و 221 هزار ریال را در 8 هزار و 602 نوبت معاملاتی جا به جا کردند.

همایون دارابی کارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: در نتیجه داد و ستدهای نخستین روز کاری هفته، سرمایه گذاران بورسی 135 میلیون و 867 هزار و 31 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 475 میلیارد و 33 میلیون و 221 هزار ریال را در 8 هزار و 602 نوبت معاملاتی جا به جا کردند.
وی تصریح کرد: از 135 میلیون برگه سهمی که امروز معامله شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای توسعه معادن و فلزات، خدمات انفورماتیک، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری بوعلی، مخابرات ایران، سرمایه گذاری ملت، سرمایه گذاری ملی ایران، سرمایه گذاری صنعت و معدن، ماشین سازی اراک و سرمایه گذاری مسکن بود.
دارابی اظهار داشت: شاخص بورس نیز متاثر از معاملات نمادهای پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خارک، مخابرات ایران، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر، گروه بهمن، بانک پاسارگاد، بانک ملت و بانک پارسیان که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند، 227 واحد افت کرد.
وی با تاکید براین که در پایان ساعت معاملات رقم شاخص به 25هزار و 938 واحد رسید افزود: شاخص صنعت نیز با افتی 192 واحدی در رقم 20 هزار و 585 واحد به کار خود پایان داد و شاخص 50 شرکت فعالتر نیز 9 واحد افت کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 161 و 533 واحد نزول را شاهد بودند. شاخص بازار اول به رقم 21 هزار و 634 واحد رسید و شاخص بازار دوم در رقم 34 هزار و 660 واحد به کار خود پایان داد.
این کارگزار اضافه کرد: پربیننده ترین نمادهای بازار امروز نیز بانک ملت، سایپا، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، ایران ترانسفو، پتروشیمی اصفهان، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر و کالسیمین بودند و صدرنشنینان بازار امروز با بیشترین رشد قیمت نمادهای فیبرایران، قند اصفهان، توسعه صنعتی ایران، سیمان قائن، دارویی لقمان، شهد ایران، آرتاویل تایر، جام دارو، لیزینگ ایران و سیمان ارومیه بودند.
دارابی ادامه داد: طولانی ترین صف های خرید بازار نیز متعلق به نمادهای صدرا، نئوپان 22 بهمن، سیمان آرتااردبیل، سیمان دشتستان، داروسازی تهران دارو، تجارت الکترونیک پارسیان، ایران گچ، نوش مازندارن، داروسازی تهران دارو و سیمان ایلام بود و نمادهای پتروشیمی خارک، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، قند مرودشت، بانک اقتصاد نوین، توسعه معادن روی ،مپنا، سرمایه گذاری البرز و ایران خودرو با بیشترین صف فروش در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار