مسعودرضا خالقي:

برقراري ارتباط با كودكان در گذشته بيشتر از امروز بود

مجريان در گذشته سعي در برقراري ارتباط با كودك و نوجوان مي‌كردند و ارتباط آرامي با آن ها داشته اند.

مسعودرضا خالقي تهيه كننده برنامه  كودك و نوجوان، در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران در خصوص تفاوت اجراي مجريان امروز با گذشته گفت: در گذشته مجريان سعي در برقراري ارتباط با كودك و نوجوان و ارتباط آرامي با آن ها داشته اند.
وي با اشاره به اينكه در گذشته مجريان در نقش بزرگترها ظاهر مي شدند ولي در حال حاضر به همذات پنداري روي آورده اند، گفت: نمي‌توان گفت كدام نوع اجرا بهتر است هر دو در جايگاه خود مي‌توانند نقش بسزايي داشته باشد به طور مثال برخي اوقات نياز به عمو پورنگ احساس مي شود زماني هم اين گونه نيست و در واقع به هر دو نياز است.
خالقي در ادامه بيان كرد: اجراي مجريان در نقش كودكان يا بزرگترها به نگاه تهيه كننده يا مدير برنامه برميگردد كه با توجه به شرايط زماني جامعه چگونه عمل كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه تهيه كننده برنامه بايد با دنياي كودك آشنا باشد ادامه داد: در صورت عدم آشنايي با اين موضوع بايد با مطالعه وارد شود يا روانشناسي خوب را در كنار خود داشته باشد زيرا دنياي كودك دنياي فوق العاده حساس و متفاوت با بزرگترها است بايد با بررسي نيازهاي كودكان مشخص شود آنچه كه در برنامه بيان مي شود با دنياي كودك تطابق دارد.
خالقي درباره علت علاقه كودكان به تلويزيون اظهار داشت: از سالهاي گذشته به دليل نبود تلويزيون و ارتباطات، كودكان و نوجوانان در كوچه به بازي با هم مي‌پرداختند و يكي از دلايلي كه كودكان علاقه به رسانه هاي تصويري نشان مي‌دهند اين است كه در حال حاضر ارتباط با همسن و سالان خود ندارند حساسيت هاي اطرافيان و كمبود جا سبب ايجاد خلا ارتباطي گشته و كودك با رسانه هاي تصويري سرگرم مي شود.
تهيه كننده برنامه كودك در زمينه ايجاد خلاقيت در كودك اظهار داشت: رسانه با توجه به هجوم مخاطب به سمت آن، بايد نياز كودك و نوجوان را در شرايط فعلي بررسي كند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار