ويژه اساتيد؛

شروع تدريس درس جغرافيا و دفاع مقدس بعد از دريافت مجوز

اساتيد داراي مدرک کارشناسي ارشد مي توانند بعد از دريافت مجوز از پژوهشگاه علوم ومعارف دفاع مقدس دري جغرافيا و دفاع مقدس را تدريس کنند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، پيري رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس صبح امروز در همايش جغرافيا و دفاع مقدس در آموزش عالي که در سالن همايش هاي وزارت علوم برگزار شد طي سخنراني گفت: طرح مسئله علوم جغرافيا با دفاع مقدس و چگونگي اين درس به صورت تدريس در دانشگاه، تدوين علوم جغرافيا، فرهنگ سازي و ايجاد زمينه مناسب جهت اين درس و رشد جغرافيا که مرتبط با 8 سال دفاع مقدس باشد و البته شناسايي اساتيد در بحث آموزش و پژوهش از جمله اهداف اين همايش است.
 
وي تصريح کرد: ارائه سر فصل در خصوص بحث جغرافيا، نهادينه شدن اين امر، سياستهاي کلي نظام، نگاهي به نقشه جامع علمي، بحث بومي سازي دانش و تقويت روحيه واعتماد به نفس از جمله مهم ترين مباحث در اين همايش است.
 
پيري اظهار داشت:2243 کلاس براي تدريس اين درس وجود دارد که در کل 93 هزار و 918 دانشجو در مقطع آزاد و دولتي در حال تحصيل هستند که البته براي جذب اساتيد سازمان اساتيد را شناسايي و اساتيد بعد از دريافت مجوز مي توانند اين درس را ارائه دهند.
 
** تدريس درس جغرافيا و دفاع مقدس در دانشگاه کرمان
 
پيري در ادامه گفت: هم اکنون درس جغرافيا و دفاع مقدس در دانشگاه کرمان تدريس مي شود و تدريس آن در شهرهايي از جمله يزد در حال اجرا است.
 
وي افزود: برخي از دروس  از جمله مباني جغرافيا نظامي و آشنايي وبا دفاع مقدس از جمله پيش نياز اين درس و دروسي از جمله آمار و سنجش از دور در دفاع مقدس جزء دروس پايه و دروسي از جمله آمايش صنعتي و نقش آب وهوا از جمله دروس تخصصي در اين رشته به شمار مي آيند.
 
وي خاطر نشان کرد: علاوه بر رشته کارشناسي ارشد به دنبال آن هستيم که به عنوان درس اختياري در مقطع کارشناسي در دانشگاه ها تدريس شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار