تدريس درس جغرافيا و دفاع مقدس در دانشگاه ها

تدريس درس جغرافيا و دفاع مقدس و سرفصل هاي آن تعيين و در دانشگاه ها تدريس مي شود.

به گزارش خبرنگار صنفي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ قديمي، مدير کل دفتر آموزش عالي صبح امروز در همايش جغرافيا و دفاع مقدس در آموزش عالي طي سخنراني در سالن همايش هاي وزارت علوم گفت: يک برنامه درسي موفق بايد داراي 22 شاخص باشد که از جمله اين شاخص ها داشتن غناي لازم، بحث روش شناسي، استفاده از يافته هاي پژوهشي، جامعه نگري، مطابق با شرايط بومي محل ارائه درس، با توجه به اهداف نظام آموزشي، ارزش مداري، شناخت فرهنگ و تمدن اسلامي، نگاه انتقادي و نگاه تربيتي است.

وي افزود: اگر برنامه درسي جغرافيا و دفاع مقدس با توجه به اين شاخص ها صورت گيرد بدون شک يکي از کارآمدترين و ارزش مدارترين دروس است.

قديمي با توجه به اينکه 3 رکن اساسي براي اجراي موفق اين دروس لازم است گفت: مديريت ترويج يک برنامه که البته آن مي تواند از الگوهاي ملي باشد و افزايش تعداد دانشجويان با توجه به اين دروس 2 واحدي از جمله رکن هاي اساسي در اجراي موفق اين امر است.

* ارائه گرايش هاي مختلف درس جغرافيا و دفاع مقدس از گام هاي بعدي است
قديمي در ادامه گفت: ما امروز مفتخريم که درس جغرافيا و دفاع مقدس تنها درس اختياري است که دانشجويان با توجه به استقبال آن براي حضور در کلاس هزينه مي پردازند.

وي افزود: در گام هاي بعدي گرايش هاي مختلف اين درس ارائه مي شود چنانچه هم اکنون در سطح ملي در مجموع 2300 مرکز آموزش عالي اين امر اجرايي مي شود که البته اين امر نيازمند برنامه نافع و مديريت آن در سطح جامع ملي است.

قديمي تصريح کرد: توسعه رشته هاي مختلف آموزش عالي مدلي پذيرفته شده است که اين مدل شبيه لوزي بوده که اميدواريم در دوره کارشناسي با جمع کردن برنامه مشابه  مدل لوزي را عملياتي کنيم که البته حضور برنامه هاي کتبي در دفاع مقدس از جمله هند و مهندسي مي تواند به ما کمک کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار