نماد فرهنگ و تمدن ایران؛

تشویق دستگاه های دولتی برای خرید آثار هنری

دستگاه های دولتی که از اکسپور هنرهای تجسمی اثر خریداری کننده در اختتامیه این رویداد ملی مورد تقدیر تجلیل و تشویق قرار می گیرند.

 به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری شب گذشته با حضور حمید شاه آبادی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی اصغر امیرنیا، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرحیم سیاه کارزاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا حسینی مدیر عامل بنیاد رودکی، جواد صادقی دبیر اجرایی علی تن، مدیر کل نظارت بر نگارخانه های کشور، مسعود زنده روح کرمانی مدیر جشنواره های هنرهای تجسمی، حسن نومرستی، مسئول برنامه های هنری موزه هنرهای معاصر تهران مجید فروغی، مسئول برنامه های هنری مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی و گالری داران از جمله به جمشید مرادیان، جواد بختیاری، احمد وکیلی، رسول مرادی، محمد رضا کمره ای، اختر سیاحتگر، در تالار وحدت گشایش یافت.
بر اساس این گزارش، در مراسم افتتامیه آرت اکسپور هنرهای تجسمی حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیین گشایش نمایشگاه بزرگ و مرکز فروش آثار هنری را در اینجا آغاز می کنیم نمایشگاهی که باید آن را حقیقتا نماد فرهنگ و هنر ایران دانست.
وی اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری با مشارکت جامع هنرمندان صورت گرفته است،  که در حقیقت با استقبال هنرمندان شرکت هنرمندان بوده است.
شاه آبادي تصریح کرد: جای یک چنین نمايشگاه بزرگ در حوزه هنرهای تجسمی خالی بوده که خوشبختانه با همکاری و تلاش هنرمندان و متولیان هنری محقق شد.
وی اظهار داشت: در برنامه 5 ساله قانونی به عنوان یک دهم درصد بر اساس آیین نامه اجرایی تدوین شده که بر طبق این قانون سازمان های دولتی در صورت تمایل می توانستند اکثر هنری خریداری کنند.
شاه آبادي تصریح کرد: این قانون اتفاقات خوبی را به دنبال  داشت.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یک چنین رویدادی از همان قانون خرید آثار هنری نشأت می گیرد.
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم در این گام ظرفیت های درست به خوبی به تصویر کشیده شود.
 در ادامه این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مشاور وی قرائت شد.
بنابر این گزارش،‌این پیام مبنی بر آن بوده كه هنر محصول اندیشه و عمل است و با کار فرق می کند در کار هدف جایگزین اندیشه است و هنر بیش از عمل مدیون اندیشه است
 پس هنرمند بیش از آنکه دستش کار کند دستانش عنان کار را بدست دارد.
در ادامه این مراسم اختتامیه علیرضا حسینی مدیر عامل بنیاد رودکی نیز گفت: قانون یک دهم درصد برای یکبار صورت گرفت اما بار دیگر مسئولین در تلاش هستند که این اتفاق مجددا صورت گیرد.
وی گفت: امیدوارم شاهد تکرار این موضوع باشیم و تصویب دوباره قانون یک دهم درصد برای یکبار صورت گرفت، اما بار دیگر مسئولین در تلاش هستند که این اتفاق مجددا صورت گیرد.
حسيني گفت: امیدوارم شاهد تکرار این موضوع باشیم و از طریق تصویب دوباره قانون یک دهم درصد شاهد خرید آثار از سوی سازمان های دولتی باشیم.
وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه آرت اکسپو هنرهای تجسمی، از دستگاه های دولتی که اثر از این رویداد مهم تجسمی خریداری کرده اند تجلیل خواهد شد.
گفتنی است، نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری تا 14 تیر در تالار وحدت برپاست اما دستگاه هاي دولتی تا سی و یکم تیر ماه فرصت دارند که از این نمایشگاه اثر خریداری کنند
لازم به ذکر است،  در اختتامیه اکسپو هنرهای تجسمی هیچ مدیر، کارپرداز یا مسئولی از هیچ وزارتخانه ای حضور نداشت./ي2
برچسب ها: خرید ، آثار هنری ، اکسپو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار