در آستانه نشست گروه بيست؛

مذاکرات جي 20 براي بحران يورو چقدر ادامه دارد؟

گزارش ها حاکي از قصد مقامات گروه 20 مبني بر ادامه مذاکرات در خصوص حل و فصل بحران هاي جاري اقتصادي منطقه يورو در اجلاس آينده شان است، در حاليکه مذاکرات اين گروه در خصوص مشکلات مالي اروپا تاکنون به نتيجه اي نرسيده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ژاپن؛ مقامات گروه 20 قصد دارند در اجلاس امروز و فرداي خود در مکزيک، در خصوص بدهکاري هاي مالي و اعتباري اروپا و راه هاي تثبيت اقتصاد جهاني به مذاکره بپردازند.

اجلاس دو روزه گروه 20 در مکزيک، همزمان با افزايش بي ثباتي هاي اقتصادي جهان و دورنماي منفي اقتصاد جهاني 18 و 19 ژوئن برگزار خواهد شد.

مقامات گروه 20، مانند دوره هاي قبل، راههاي چگونگي مقابله با بحران هاي مالي اروپا را محور اصلي مذاکرات خود قرار مي دهند، در حاليکه پيش از اين هيچ موفقيتي بدست نياورده اند.
اين در حاليست که نرخ وام گيري هاي اسپانيا بعد از درخواست کمک مالي اين کشور از اتحاديه اروپا، با افزايش قابل ملاحظه اي روبرو شده است.

همچنين؛ انتظار مي رود مقامات گروه 20 در خصوص اين موضوع نيز به مذاکره بپردازند که يونان در منطقه پولي واحد اروپا باقي بماند.

کارشناسان مي گويند؛ مانند دوره هاي قبل انتظار مي رود، کشورهاي عضو گروه 20 از اقدامات و طرح هاي کشورهاي اروپايي براي مقابله با بحران هاي مالي، حمايت کنند.

از سوي ديگر، در حاليکه هيچ پيش بيني براي موفقيت دور آينده مذاکرات گروه 20 صورت نگرفته و مذاکرات اين گروه براي حل و فصل مشکلات مالي اروپا هنوز به نتيجه اي نرسيده است، "فليپ کالدرون" رئيس جمهور مکزيک، كشور ميزبان اجلاس آينده گروه 20، اعلام کرده که کشورهاي عضو ممکن است به کمک هاي مالي خود تا بيش از 430 ميليارد دلار به صندوق بين المللي پول که پيش از اين مورد توافق اعضاء واقع شده، ادامه دهند.

البته اين توافق در خصوص ارائه کمک مالي 430 ميليارد دلاري، به صندوق بين المللي پول توسط گروه 20 در اجلاس گذشته آن در ماه آوريل و به منظور جلوگيري از گسترش بحران بدهي هاي منطقه يورو صورت گرفته بود.

روز شنبه هزاران تظاهرکنندگان با تجمع در مرکز تاريخي مکزيکو سيتي عليه اجلاس گروه 20 تظاهرات کردند.

دولت مکزيک به منظور تامين امنيت اجلاس گروه 20 در شهر لوس کابوس شمار زيادي از نيروهاي امنيتي و ارتش را در مناطق حساس اين شهر و همچنين در اطراف محل برگزاري اجلاس و محل اقامت مهمانان، مستقر کرده است.

 براي گشت زميني و نظارت بهتر بر امنيت منطقه ، چندين بالگرد و شناور نيز در اختيار نيروهاي امنيتي و ارتش قرار گرفته است. همزمان با اين اجلاس مخالفان نظام سرمايه داري و جهاني سازي و گروههاي مخالف جنگ نيز به منظور برگزاري تظاهرات در حاشيه اجلاس وارد لوس کابوس شده اند.

البته مردم منطقه از افزايش تدابير امنيتي و محدوديت در رفت و آمدها تا حدودي ناراضي هستند.
برچسب ها: جی بیست ، بحران ، یورو ، بی نتیجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار