براي مقابله با بحران ؛

انگليس به تشديد رياضت اقتصادي روي مي آورد

انگليس به سمت تشديد رياضت اقتصادي براي مقابله با بحران اقتصادي پيش مي رود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني بلومبرگ نيوز؛ "جرج آزبورن" وزير دارايي انگليس روز چهارشنبه در مجلس عوام اين کشور حاضر مي شود تا بودجه سال 2012-2013 انگليس را ارائه کند.
اين بودجه بر لزوم اجراي سياستهاي رياضت اقتصادي تاکيد دارد و اينکه بايد به فکر يافتن راههايي براي رسيدن به رشد اقتصادي در انگليس بود که رکود اقتصادي آن را تهديد مي کند. اين درحالي است که موسسه اعتبارسنجي فيچ هشدار داده است اقتصاد انگليس در وضع نامطلوبي قرار دارد.
پيش بيني ها حاکي از آن است که وزير دارايي انگليس در بودجه جديد، طرح کاهش شديد هزينه هاي دولتي را دنبال خواهدکرد. وزير دارايي انگليس با قوت بر اجراي طرحهايش در زمينه رياضت اقتصادي تاکيد دارد و حاضر نيست از اين طرحها کوتاه بيايد. دولت ائتلافي متشکل از احزاب محافظه کار و ليبرال دموکرات که در انتخابات سال 2010 به پيروزي رسيد و قدرت را در دست گرفت از روز نخست حضورش در دفتر نخست وزيري انگليس، اجراي سياستهايي را براي کاهش هزينه هاي دولت در بخشهاي عمومي و افزايش مالياتها به منظور مقابله با کسري بودجه بي سابقه لندن در پيش گرفته که از دولت حزب کارگر سابق به ارث برده است.
رسانه هاي انگليس اعلام کرده اند وزير دارايي انگليس مي خواهد طرحهاي جديدي در زمينه سياستهاي رياضت اقتصادي در قالب بودجه جديد اعلام کند. اين مقام انگليسي به شدت تحت فشار است تا براي پويايي اقتصادي اين کشور کاري بکند. البته کارشناسان اقتصادي مي گويند باتوجه به اوضاع اقتصادي انگليس ، قدرت مانور وزير دارايي براي حل مشکلات اقتصادي چندان زياد نيست.
گفتني است اقتصاد انگليس در سه ماهه آخر سال گذشته، دو دهم درصد از نظر رشد اقتصادي حرکت معکوس داشت. اگر همين روند براي سه ماهه نخست سال 2012 نيز ادامه داشته باشد، اقتصاد انگليس در حال رکود اعلام خواهد شد زيرا براساس قوانين مالي و اقتصادي در انگليس ، دو رشد معکوس اقتصادي به صورت متوالي مصداق رکود اقتصادي است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار