دومين كتاب درسي" جلال الدين كزازي" آماده ي وارد بازار كتاب مي‌شود

دومين كتاب آموزشي و درسي "ميرجلال الدين كزازي" با نام "در آستان جانان" در زمينه بررسي اشعار حافظ تا دو هفته آينده براي چاپ آماده مي شود.

ميرجلال الدين كزازي نويسنده،مترجم و پژوهشگر كشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بخش ادب و هنر باشگاه خبرنگاران گفت:هم اكنون نخستين جلد از كتابي آموزشي را در رابطه با حافظ شناسي به درخواست سازمان "سمت"،در دست تاليف و نگارش دارم كه نام اين كتاب "در آستان جانان" است.

وي ادامه داد:من در اين كتاب 20 غزل را از نيمه نخست ديوان حافظ برگزيدم و آنها را بيت به بيت از ديدگاه هاي گوناگون كاويده ام. همچنين جلد دوم اين كتاب نيز در آينده به نگارش در مي‌آيد.

كزازي اظهارداشت:در ميان نزديك به 80 جلد كتابي كه تاكنون به نگارش درآورده ام؛ تنها يك كتاب درسي با نام "سراچه ي آوا و رنگ" در زمينه خاقاني شناسي تاليف كرده بودم كه كتاب "در آستان جانان" دومين كتاب آموزش فن محسوب مي شود؛ به اين دليل كه من چندان با نوشتن كتابهاي درسي ،سازگار نيستم.

كزازي همچنين در مورد كتاب ديگرش گفت:كتاب ديگري از من به زير چاپ رفته كه به احتمال زياد نام آن را "دفتر دانايي" بگذارم. اين كتاب را انتشارات زرين و سيمين به شيوه اي هنري و نفيس چاپ خواهد كرد.

اين پژوهشگر خاطرنشان كرد:اين كتاب بازگرداني شاهنامه از ‌آغاز تا انجام به صورت نثر است كه البته اين كار را پيش تر افراد ديگري هم انجام داده اند؛اما آنچه اين كتاب را از ديگر كتابها  جدا مي‌كند؛كوشش من در جهت هماهنگي و همسازي نثر آن با زبان شاهنامه است و همچنين بخش هايي از شاهنامه كه داستاني نبوده و به نثر درآورده نشده است./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.