خوزستان/

بهره‌برداري از 2 هزار واحد مسكن مهر تا پايان شهريورماه سال آينده

مديرعامل شهر جديد رامين گفت: تعداد كل ساختمان‌هايي كه كار اجرايي آن‌ها شروع شده، 5 هزار و 800 واحد است كه تا پايان شهريورماه سال آينده 2 هزار واحد از اين تعداد تكميل شده و به مرحله بهره‌برداري مي‌رسند.

 

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

،بابك حيدريبا اشاره به اين‌كه خيابان‌‌بندي، جدول‌بندي و آسفالت اين واحدها هنوز آماده نيستند، اظهار كرد: مناقصات ساخت خيابان‌هاي اين 5 هزار و 800 واحد در اسفندماه برگزار مي‌شود و كار اجرايي آن‌ها تا پايان شهريورماه سال آينده به پايان مي‌رسد.

 

وي با بيان اين‌كه در بخش درماني 2 كلينيك تخصصي و در بخش آموزشي 3 مدرسه در مقاطع مختلف، در بخش ورزشي يك قطعه سالن ورزشي چند منظوره و يك مجتمع بزرگ تجاري در حال برگزاري مزايده است، افزود: بخش‌خصوصي در حال اجراي اين پروژه‌هاست و با سرعت خوبي در حال ساخت هستند.

 

مديرعامل شهر رامين، استقبال مردم براي خريد مسكن و اسكان در اين شهر را خوب اعلام و خاطرنشان كرد: حدود چهار هزار متقاضي، براي خريد اين واحدها ثبت‌نام كرده‌اند و پيش‌بيني مي‌‌شود تا پايان ارديبهشت‌ سال آينده اين تعداد متقاضي از ظرفيت ساخته شده هم بالاتر برود؛ به همين علت از بانك مسكن استان مي‌خواهيم تا تعامل بيشتر و بهتري براي اعطاي تسهيلات به اين پروژه‌ها داشته باشد.

 

حيدري از مسوولان استاني دعوت كرد از شهر رامين ديدن كنند و پيشرفت ساخت اين شهر را ببينند و تصريح كرد: از سازمان‌هاي آب و فاضلاب، برق و شركت گاز مي‌خواهيم تا هر چه زودتر وارد ميدان بشوند، چون اگر ساختمان‌ها تكميل و ساخته شوند و آب، برق و گاز نداشته باشند، عملا امكان اسكان جمعيت وجود ندارد.

 

وي نوع ساخت ساختمان‌ها در اين شهر را نيمه صنعتي اعلام كرد و افزود: سه هزار و 800 واحد به صورت 2 طبقه، 4 واحد و يك هزار و 200 واحد نيز به شكل سه طبقه ساخته مي‌شود و متراژ ساختمان هم بين 90 تا 95 متر است.

 

مديرعامل شهر رامين با اشاره به اين‌كه در ساخت شهر از چهار نوع معماري استفاده ‌شده است، اظهار داشت: هر تعاوني مي‌تواند به شكل دلخواه خود معماري ساختمان‌ها را طراحي كند و آن‌ها را بسازد.

 

حيدري با بيان اين‌كه در زمينه تامين اعتبارات با مشكل روبه‌رو شده‌ايم، خاطرنشان‌كرد: مسوولان هميشه به ما كمك كرده‌اند و اگر در اين زمينه نيز همكاري كنند، اين پروژه هر چه سريعتر تمام و به مردم استان تحويل داده مي‌شود.

 

وي با اشاره به ميزان تعيين شده آورد متقاضيان بر اساس قرارداد، افزود: متقاضي با پرداخت 7 تا 8 ميليون تومان مي‌تواند يك واحد با تمام امكانات را خريداري كنند؛ همچنين طبق اين قرارداد تسهيلات تا سقف 22 ميليون توماني به متقاضيان اعطا مي‌شود.

 

مديرعامل شهر رامين خواستار افزايش سقف تسهيلات به مسكن شهرهاي جديد شد و تاكيد كرد: افزايش تسهيلات موجب استقبال هر چه بيشتر مردم از شهرهاي جديد مي‌شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.