مردان سالم پشتوانه مناسب براي خانواده

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: مردان سالم پشتوانه مناسب براي خانه و خانواده به شمار مي روند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر رضا سعيدي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه سلامتي و يا بيماري مردان نقش موثري در شرايط روحي و رواني، اجتماعي اقتصادي خانواده ايفاء مي کند، اظهار داشت: تامين سلامت مردان بهترين راه براي داشتن يك زندگي سالم است.

وي با اشاره به اينکه شعار اين هفته در سال با عنوان سلامت خود را جدي بگيريد تعيين شده است، خاطر نشان کرد: فعاليت‌هاي ورزشي منظم به همراه تغذيه مناسب ضامن سلامت و پيشگيري از بيماري‌هاست و فعاليت بدني در كنترل چاقي، كلسترول بالا و فشار خون بالا موثر است.

رئيس مرکز بهداشت خراسان رضوي با تاکيد بر تغذيه مناسب نقش مهمي در سلامتي فرد دارد گفت: مصرف سبزيجات و فرآورده‌هاي لبني كم‌چرب خطر بروز سرطان روده بزرگ را كاهش مي‌دهد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطرنشان کرد: جهت تامين سلامتي بايد روزانه حداقل پنج سهم ميوه و سبزي و سه سهم لبنيات مصرف شود.

وي با بيان اينکه ترك سيگار خطر ابتلا به سرطان‌هاي مثانه، مري، حنجره و گوارش را كاهش مي‌دهد، اضافه کرد: اگر مردي استعمال دخانيات دارد بهتر است براي حفظ سلامتي خود و خانواده اش از همين امروز به ترک سيگار و يا هر گونه ماده دخاني اقدام کند.

سعيدي افزود: اگر مردان در محيط‌هايي كار مي‌كنند كه عوامل زيان‌آور در آن وجود دارد، هر از چند گاهي بايد از نظر پزشكي معاينه شوند.

وي ادامه داد: به منظور تشخيص زودهنگام و پيشگيري از سرطان‌هاي شايع در مردان(روده بزرگ، پروستات) به پزشك مراجعه كنند.

وي افزود: بي‌حوصلگي، غمگيني، تمايل به گريه و عدم لذت از زندگي از علايم افسردگي مي‌باشد و بايد به پزشك مراجعه کرد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تاکيد بر ورزش براي بهبود سلامتي گفت: ورزش تنش‌هاي رواني را از بين مي‌برد و اخم‌ها را به لبخند تبديل مي‌كند.

رييس مرکز بهداشت استان خراسان رضوي ادامه داد: چاقي، كم‌تحركي و مصرف سيگار از عوامل خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي بوده و پياده‌روي منظم بهترين ورزش براي حفظ سلامتي است.

وي همچنين با اشاره به شرايط تعذيه مناسب عنوان کرد: بايد از مصرف نمك و غذاهاي نمك سود تا حد امكان خودداري کرد؛ ماهي غذاي سلامتي است و جهت حفظ سلامتي حداقل دو بار در هفته ماهي مصرف کرد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ادامه داد: انجام معاينات دوره‌اي شغلي لازمه تشخيص زودرس و اقدام به موقع جهت پيشگيري از بيماري‌هاي ناشي از كار است.

گفتني است: يکم تا هفتم اسفند ماه با عنوان هفته سلامت مردان نامگذاري شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار