استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران:

مردم بايد حداكثر 30 درصد هزينه هاي سلامت خود را بپردازند

استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در حاليكه مردم بايد حداكثر 30 درصد هزينه هاي سلامت خود را بپردازند اما در حال حاضر بيش از 60 درصد هزينه هاي بهداشتي و درماني به طور مستقيم و به صورت پرداخت از جيب مردم است.

محمد مهدي لطيفي، استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مقوله عدالت در سلامت يكي از مباحث بسيار مهم در حوزه بهداشت و درمان است كه تقريباً همه عرصه‌هاي سلامت را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

وي گفت: براي تحقق عدالت در سلامت، اقدامات زيادي بايد صورت گيرد و نمي‌توان صرفاً با گفتن حرف هاي به ظاهر خوب به تحقق موضوع عدالت در سلامت اميدوار بود.

لطيفي با اشاره به اينكه كاهش پرداخت هاي مستقيم از جبيب مردم يكي از راههاي موثر براي كمك به تحقق موضوع عدالت در سلامت است تاكيد كرد: در حاليكه مردم بايد حداكثر 30 درصد هزينه هاي سلامت خود را بپردازند اما در حال حاضر بيش از 60 درصد هزينه هاي بهداشتي و درماني به طور مستقيم و به صورت پرداخت از جيب مردم است.

وي ادامه داد: براي كاهش پرداخت از جيب مردم و در نتيجه تحقق عدالت در سلامت، راهكارهاي متعددي وجود دارد كه يكي از آ‌نها گسترش و تعميم بيمه هاي همگاني است.

استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: در حال حاضر حدود 7 ميليون نفر در كشورمان فاقد هيچ گونه بيمه درماني هستند و در مقابل تعداد قابل توجهي نيز تحت پوشش دو نوع بيمه هستند كه اين موضوع نقص بزرگي به شمار مي‌رود.

لطيفي با اشاره به اينكه با گسترش بيمه در سراسر كشور و افزايش پوشش بيمه اي خدمات درماني مي‌توان به كاهش پرداخت از جيب مردم اميدوار بود خاطرنشان كرد: استفاده بيشتر از منابع عمومي به ويژه ماليات ها در حوزه سلامت و افزايش سهم بودجه بخش بهداشت و درمان از كل بودجه كشور، از ديگر راهكارها و اقدامات موثر در كاهش پرداخت مستقيم از جيب مردم و در نتيجه تحقق موضوع عدالت در سلامت است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار