تخصیص ۷۴ میلیارد تومان برای بیماران خاص در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۵۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت : از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه هستند.

تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : با توجه به رایگان بودن بیمه برای دهک‌های یک تا پنج، هزینه رایگان این بیماران در مراکز درمانی دولتی و لحاظ تخفیف برای دهک‌های ۶ تا ۱۰، بیماران متقاضی مساعدت بیمه‌ای جهت راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، به بیمه سلامت هدایت می‌شوند.

تحویلیان گفت: با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت و افزایش تعداد بیماری‌ها از ۵ به ۱۰۷، پس از نشان‌دار شدن هزینه‌های درمان این بیماران در مراکز دولتی به صورت کامل پرداخت و در سایر موارد در قالب خارج از شمول، پس از طرح در کمیته و تأیید کارگروه استانی، به حساب بیماران واریز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته بیش از ۷۴ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده که ۵۷ میلیارد آن به مراکز و مؤسسات درمانی و مابقی در قالب خارج از شمول، به حساب بیماران واریز شده است.

وی بیان کرد: خدمات ناباروری هم در تعهد بیمه سلامت است و در استان دو مرکز بیمارستان معتضدی و جهاد دانشگاهی (رویان) طرف قرارداد هستند.

تحویلیان با بیان اینکه ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفتند گفت: این دارو‌ها برای بیماری‌های دیابت، فشار خون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار