راه‌اندازی کلینیک قلب مادر طی روزهای آینده

فلوشیپ اکوکاردیوگرافی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، از راه‌اندازی کلینیک «قلب مادر» طی روزهای آینده در این بیمارستان خبر داد.

روناک احمدی، فلوشیپ اکوکاردیوگرافی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت : استرس کاردیوگرافی نوعی تست تشخیصی قلب است که در آن تصاویر قلب توسط اکوکاردیوگرافی برای ارزیابی کارکرد ماهیچه‌های قلب استفاده می‌شود و اختلال خون‌رسانی به قسمت یا قسمت‌هایی از ماهیچه قلب را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: استرس اکوکاردیوگرافی به صورت تزریقی یا ورزش و یا از طریق مری در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه انجام می‌شود و سبب شده ارجاع بیماران به تهران در این رابطه کاهش چشمگیری داشته باشد.

این فلوشیپ اکوکاردیوگرافی کرمانشاه، از راه‌اندازی کلینیک «قلب مادر» طی روزهای آینده در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و افزود: با توجه به مرگ مادران باردار که مشکل قلبی دارند، در این کلینیک مادران باردار با بیماری قلبی عروقی متوسط خطر و پرخطر در قبل، هنگام و بعد بارداری مدیریت می‌شوند.

وی زمان فعالیت کلینیک قلب مادر در بیمارستان امام رضا(ع) را شنبه، دوشنبه، چهارشنبه از ساعت 8 تا 10 صبح اعلام کرد و افزود: برای این دسته از مادران اکو فوق‌تخصصی انجام می‌شود و با تشکیل پرونده اقدامات لازم در هنگام بارداری برای آن‌های صورت می‌گیرد.

احمدی با اشاره به از ارائه آموزش‌های لازم در خصوص قلب مادر پرخطر در این کلینیک، تصریح کرد: پذیرای مادران با بیماری‌های قلبی عروقی از استان‌های همجوار هم هستیم تا مشکلات قلبی را کمتر کرده باشیم و برای زایمان آن‌ها که در کدام بیمارستان و با چه شرایطی انجام شود برنامه‌ریزی صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.