معاون وزیر صمت مطرح کرد:

افزایش ۴۰درصدی سرمایه گذاری در بخش تولید کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اعطای ۴۲ میلیارد دلار ارز در یکسال اخیر سرمایه گذاری دربخش تولید ۴۰ درصد افزایش یافت.

مجید فولادگر در نشست با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خراسان شمالی در شهرک صنعتی بیدک گفت: با افزایش سرمایه گذاری اشتغال ایجادشده نیز در این بخش، ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

او گفت : در این مدت، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده در حوزه تولید نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.
جذابیت بازار صادراتی ایران درکشور‌های آفریقایی 

فولادگر  گفت: محصولات ایران برای کشور‌های آفریقایی و کشور‌های همسایه جذاب است. 

او گفت : اکنون کشور عمان نیز زمینه را برای اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی که در این کشور رشد پیدا کرده‌اند، باز کرده است.

معاون وزیر صمت در ادامه به موضوع برون سپاری هم اشاره کرد وگفت: در این مورد با بیش‌اظهاری برای دریافت و کم‌اظهاری برای برگرداندن ارز مواجهیم و این امر ناشی از اشکال در سیاست‌گذاری است که سبب شده که کشور با محدودیت ارزی مواجه شود.

قطع گاز صنایع سبب ضرر مردم می‌شود

فولاد گرگفت : وقتی قطع برق صنعت برای رفع ناترازی در اولویت قرار می‌گیرد در واقع مردم ضرر می‌کنند، چون با قطع برق صنایع، تولید و صادرات کاهش می‌یابد، میزان ارز ورودی کم می‌شود، نرخ ارز بالا می‌رود.

تولید بیشتر، دریافت سهمیه سوخت بیشتر

معاون وزیر صمت درباره اختصاص سوخت به صنایع نیز بیان کرد: باید بتوانیم سوخت را به تولید گره بزنیم به‌طوری که هر تولیدکننده‌ای تولید بیشتری داشت سوخت بیشتری اختصاص یابد و در حال صحبت برای انجام آن هستیم.

خراسان شمالی دارای ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال یازده هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.