رئیسی: برخی‌ها به دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ افتتاح و واگذاری ۷۲۵۶ واحد مسکن و زمین با حضور رئیس جمهور + فیلم

رئیس جمهور گفت: برخی به دنبال این بودند که به مردم القا کنند باید سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم و به دنبال معامله بر موشک‌هایمان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه بیستم اردیبهشت وارد قم شد و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شد و ضمن زیارت قبور علما، بدون تشریفات با زائران حرم دیدار و گفت و گو کرد. 

با مردم باید با کرامت برخورد کرد

آقایان و مسئولان و همکاران من و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم استان قم هستید بدانید هر گونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد مطلقا در ادارات و دستگاه ها قابل تحمل نیست.

شأن من طلبه خدمتگزار و مسئولان این است که همه بدانند ادارات و سازمان ها پناه مردم هستند تا اگر مشکلی دارند و مراجعه می کنند، کار آنها سریعا حل می شود اگر امکان حل آن نیست، باید با مردم با کرامت برخورد کرد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمنان هیچگاه از توطئه‌های خود علیه ملت ایران کم نکرده‌اند و با تحریم، ترور و اغتشاش تلاش کردند تا مردم را از مسیر انقلاب دور کنند اما موفق نشدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید با یک دنیا امید حرکت کرد همچنانی که شهدا و ایثارگران و علما به ما آموختند امید مهمترین و محوری ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال این بودند که به مردم القا کنند باید سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم و به دنبال معامله بر موشک‌هایمان بودند، و برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند، گفت: اما رهبری با بصیرت این اجازه را ندادند.

وی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم که گفتمان ما، عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی؛ عقلانیت انقلابی آن چیزی است که از امامین انقلاب و شهدا آموخته‌ایم.

کارگاه تکمیل منوریل قم از امروز فعال شد

رئیس جمهور گفت: با همکاری دولت، شهرداری و بخش‌های مختلف تکمیل مونوریل از امروز در قم آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها، به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه و اعتقاد ما شعار «ما می توانیم» است، ابراز کرد: این همان نگاه و اعتقادی است که امامین انقلاب، شهدا و شهید سلیمانی به ما آموخته اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه خستگی و ناامیدی در این دولت ممنوع است، گفت: امید مهم‌ترین و محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

وی عنوان کرد: دشمنان با قلم فرسایی و امپراتوری رسانه ای و خبری دنبال یاس و ناامیدی هستند.

آیت الله رییسی گفت: پس از حدود ۱۰ سال که خبری از رشد اقتصادی نبود، در دو سال گذشته رشد اقتصادی کشور به بیش از ۶ درصد رسیده و ترانزیت کالا سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است و این روند امیدبخش ادامه دارد.

۴۳۵ هزار نفر از خانواده‌های قمی تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند

هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان قم، پروژه بزرگ فیبر نوری به بهره‌برداری رسید و ۴۳۵ هزار نفر از خانواده‌های قمی تحت پوشش قرار گرفتند.

برای اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری استان قم افزون بر ۳۴۰ کیلومتر حفاری و دکل گذاری طی ۱۸۰ روز عملیات عمرانی به اجرا درآمده‌است.

۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته بود؛ اجرای ۶۵ کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری نیز از ویژگی‌های این طرح ارتباطاتی در استان قم است.

۱۰۰ هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

رییس جمهور گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن افراد واجد شرایط اختصاص‌ یافته که در زمان حاضر عملیات اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این زمین‌ها آغاز شده‌ است.

وی گفت: تامین مسکن دغدغه همه مدیران بخش‌های مختلف است و تامین زیرساخت‌های آن به‌صورت مرتب در جلسات شورای مسکن در سطح ملی و استانی رصد می‌شود.

افتتاح و واگذاری هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکن و زمین در قم با حضور رئیس جمهور

هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و زمین روز پنجشنبه در دومین سفر استانی با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد.

 این آمار شامل افتتاح و واگذاری سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است.

سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی؛ شامل ۵۶۰ واحد مسکونی انبوه‌ساز، ۲۰۰ مسکن روستایی، یک هزار و ۴۸۸ واحد خودمالک و یک هزار و ۵۰۰ واحد بافت فرسوده است.

همچنین سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین؛ شامل ۱۱۸ قطعه در قالب طرح «کلید به کلید»، یک‌هزار واحد طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار و ۲۵۰ قطعه واگذاری انفرادی، ۶۰۰ قطعه ایثارگران و ۵۴۰ قطعه نیروهای مسلح است.

دولت به رفاه مردم در فضای مجازی توجه دارد

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌مندی ۲۵ میلیون نفر از شبکه فیبرنوری و اینکه همه مردم باید از زیرساخت‌های مهم ارتباطی بهره‌مند شوند گفت: تکمیل فناوری فیبرنوری در همه نقاط کشور یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است و این دولت به رفاه مردم در فضای مجازی توجه دارد.

وی افزود:‌ زیرپوشش قرارگیری ۷.۵ میلیون خانوار از فناوری فیبرنوری خبر امیدبخشی است و باید تمام مردم در یک بازده زمانی کوتاه از این زیرساخت مهم ارتباطی برخوردار شوند.

رئیسی بیان کرد: یکی از موضوع‌هایی که امروز باید مورد توجه باشد اهمیت فضای مجازی در زندگی روزمره مردم است؛ در زمان حاضر ۲۵ میلیون نفر از مردم کشور از شبکه فیبر نوری برخوردار شده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت اینترنت ادامه داد: قدرت و شتاب در شبکه مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.

رییسی توسعه فیبر نوری را یک زیرساخت فرهنگی مهم در انتقال دانش و فناوری یاد کرد و گفت: با این ظرفیت ایجاد شده پژوهشگران، دانشگاه‌ها و موسسات علمی می‌توانند با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند.

ملت ایران با اتکال به خدا به دنبال یک تحول است

رئیس جمهور در حرم حضرت معصومه (س) گفت: دشمنان به دنبال دشمنی هستند ولی دشمنی آن‌ها در ملت عزیز ایران تاثیر ندارد در این سالها به دشمنی خود افزودند هم اغتشاشات خیابانی راه انداختند هم  دست به ترور و انفجار زدند و هم به تحریم ها افزودند تصور می‌کردند با این دشمنی ها ملت ایران متوقف می شود اما زهی خیال باطل.

ملت ایران با اتکال به خدا به دنبال یک تحول عظیم است.امام خمینی (ره) امام تحول بودند امروز پرچم تحول به دست توانای رهبری فرزانه انقلاب است و بنده طلبه خدمتگزار مردم سرباز نظام و‌سرباز رهبری هستم تا در این میدان به وظیفه نوکری برای مردم عمل کنم.

رئیس جمهور گفت: قم به عنوان مرکز نشر معارف اسلامی به عنوان جایگاه علم و جایگاه بصیرت آفرینی که مبدأ انقلاب شکوهمند اسلامی بود و همواره حامی آن است.

دولت این افتخار را دارد که وظیفه خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند و به دنبال ارزش هایی باشد که قم آن ارزش ها را دنبال می کند و رهبر فرزانه انقلاب بارها بر آن ارزش ها تأکید داشته اند.

آنچه به عنوان شعار یاد می شود، گفتمان نیست؛ گفتمان باید در جان و دل مردم جای بگیرد آنچنانی که نظرات امام و گفتمان رهبری بر دل جای گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جااااااااااااااااااان ن ن !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای دکتر!!!شما به فکر رفاه مردم در فضای واقعی باش،رفاه در فضای مجازی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا که بی رفاهی تو فضای مجازی بیشتره مخصوصا با اون شایعات و تحریفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی به رفاه مردم اهمیت میدهید خدا خیرتون بدهد خدا رو شکر شما رییس‌جمهور شدین دلار رفت بالای ۶۰ هزار تومان به ۵ هزار تومان بالا تر رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رای رفع حصری عده ای دهه ۹۰ یادت نره بعدش دلار داره حذف میشه
آخرین اخبار