اردن: باید به تصمیمات دادگاه لاهه احترام گذاشت

وزیر خارجه اردن با اشاره به امتناع رژیم صهیونیستی از پیروی از دادگاه لاهه اعلام کرد که همه باید به تصمیمات آن احترام بگذارند.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز سه‌شنبه گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی برای اجرای عدالت در مسیر خود ایجاد شده است و تأکید کرد که همه باید به تصمیمات آن احترام بگذارند.

براساس گزارش القدس العربی، اظهارات الصفدی یک روز پس از آن بیان می‌شود که کریم خان، دادستان دادگاه بین المللی کیفری، روز دوشنبه درخواست کرد تا حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ او را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه و کرانه باختری صادر شود. 

الصفدی در این کنفرانس با تأکید بر اینکه قوانین بین‌الملل برای اجرا ایجاد شده است و هیچکس بالاتر از قانون نیست، خاطرنشان کرد: دیوان بین‌المللی کیفری به‌منظور اتخاذ رویه عدالت ایجاد شده و همه باید به تصمیمات آن احترام بگذارند.

در همین راستا همتای سوئدی او از رژیم صهیونیستی خواست تا قوانین بین المللی را رعایت کند. شایان ذکر است که رژیم صهونیستی اصرار دارد که یکی از طرفین دادگاه کیفری بین المللی در لاهه، نیست و برای تصمیمات خود حاضر نخواهد شد.

دولت آفریقای جنوبی از تصمیم «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای تلاش جهت صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی استقبال کرد. وزارت خارجه فرانسه نیز امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پاریس از دادگاه کیفری بین‌المللی، استقلال آن و مبارزه با معافیت از مجازات در هر شرایطی حمایت می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار