ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد.

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای رژیم صهیونیستی درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند.

براساس گزارش النشره، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امیدواریم دادگاه کیفری بین‌المللی موضع عینی و بی‌طرفانه خود را حفظ کند و از اختیارات خود بر اساس قانون استفاده کند، خواستار پایان دادن به مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین شد.

او با اشاره به اینکه چین همواره در قبال مسئله فلسطین پای عدالت و قوانین بین‌المللی ایستاده است، تصریح کرد: پکن از تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

روز دوشنبه، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواستار صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، شد.

دوشنبه دادستان دادگاه لاهه با اشاره به بررسی مدارک و شواهد جنگ علیه غزه، تاکید کرد: مقامات اسرائیلی به طور سازمان‌یافته فلسطینیان را از زندگی اولیه محروم کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) غیرنظامیان فلسطینی در غزه را از ملزومات اساسی برای زندگی اولیه و حیات محروم کرده‌اند. امروز درخواست‌هایی در زمینه صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت به دادگاه لاهه خواهد رسید و ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

دولت آفریقای جنوبی از تصمیم «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای تلاش جهت صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی استقبال کرد. وزارت خارجه فرانسه نیز امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پاریس از دادگاه کیفری بین‌المللی، استقلال آن و مبارزه با معافیت از مجازات در هر شرایطی حمایت می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار