نماد شهر‌های ملی صنایع دستی اردبیل ساخته می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: برای ۲ شهر ملی صنایع دستی استان با هدف برندسازی و معرفی محصولات آنها، (اِلِمان) یا نماد‌های مناسب ساخته و در ورودی شهر‌ها نصب می‌شود.

توحید دلاورقوام معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این استان ۲ شهر ملی گلیم عنبران و ورنی اصلاندوز را دارد که نماد‌های مرتبط را با همکاری هنرمندان این عرصه اجرا و در ورودی شهر‌ها نصب می‌کنیم.

او ادامه داد: شهر خلخال نیز در آستانه ثبت به عنوان شهر ملی جاجیم قرار دارد و نماد جاجیم‌بافی نیز برای این شهر اجرا و نصب خواهد شد و برندسازی و معرفی محصولات شهر‌های ملی صنایع دستی هم برای توسعه این صنعت و هم برای رونق گردشگری تاثیرگذار است.

در دی ماه ۱۳۹۹ عنبران نمین به عنوان شهر ملی گلیم و اصلاندوز مغان به عنوان شهر ملی ورنی در استان اردبیل ثبت ملی شد.

۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالا‌ها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند و چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

برچسب ها: نماد ملی ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.