ارتقاء گمرکات میلک و میرجاوه سیستان و بلوچستان به اداره کل در آینده نزدیک

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از ارتقاء گمرکات میلک و میرجاوه استان به اداره کل در آینده نزدیک خبرداد.

محمد علی خاشی ناظر گمرکات استان در جلسه‌ای با حضور مشایخی مشاور رئیس کل در امور مجلس و مدیر کل دفتر هماهنگی استان‌ها، جلال نژاد معاون دفتر هماهنگی استانها، که در زهدان برگزار شد گزارشی از عملکرد گمرکات استان در یکسال گذشته ارائه کرد و گفت:همکاران گمرکات استان بیشتر از توان خود تلاش می‌کنند تا خدشه‌ای به فعالیت و وظایف گمرک جمهوری. ا. ا وارد نشود. با وجود زحمات زیاد باز هم گمرک مظلوم واقع میشود.
ناظر گمرکات استان گفت: تنها سازمان وزارت اقتصاد و دارایی که در بدترین و سخت‌ترین شرایط برای رشد و فعالیت اقتصادی کشور انجام وظیفه می‌کنند گمرک است..
وی گفت:کار گمرکات کشور یک کار بینابینی است اگر محدودیتی در کشور مقابل اعمال شود بلافاصله تبعات آن در کشور ما و آثار منفی بر عملکرد گمرک دارد. عدم ترخیص کامیون‌ها بنا به هر دلیل، ایراد و در هر محدوده‌ای در مرز وجود داشته باشد بنام گمرک و عدم همکاری گمرک ثبت میشود.
مدیر کل گمرک زاهدان با اشاره به گستردگی گمرکات استان از نظر وسعت گفت: در حال حاضر ۲۲ واحد گمرکی فعال در استان داریم؛ و اگر تفاهماتی که رییس جمهور با دولت پاکستان انجام داده اند اجرا شود، واحد‌های گمرکی استان به ۳۳ واحد افزایش خواهد یافت.
 با توجه به دستور رییس جمهور محترم فعالیت ۵ استان کشور باید شبانه روزی شود و یکی از این استان‌ها استان سیستان و بلوچستان است و ما تنها استان هم مرز با کشور پاکستان هستیم؛ که میبایست با زیر ساخت‌ها و منابع انسانی موجود فعالیت گمرکات ما شبانه روزی شود. در مقابل تمام این فعالیت‌ها انتظار داریم که از گمرک حمایت و پشتیبانی شود.
وی همچنین به تلاش‌های حوزه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در جذب اعتبارات استانی اشاره کرد؛ و گفت گمرکات استان در حوزه صادرات و واردات فعالیت قابل قبولی داشتیم.
دکتر مشایخی نیز ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان گمرکات استان قول مساعد جهت رفع مشکلات گمرکات استان داد.

برچسب ها: گمرک ، گمرک زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار