پنج اثر صنایع دستی چابهار موفق به دریافت مُهر اصالت شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های چابهار و دشتیاری گفت: پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار موفق به دریافت مهر اصالت شدند.

خیرالنساء امیری  اظهار کرد: در داوری مُهر اصالت که در اسفند ماه سال گذشته به میزبانی استان کرمان برگزار شد ۱۰۳ اثر از آثار هنرمندان سیستان و بلوچستان توسط پنج داور مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله ۶۵ اثر از سیستان و بلوچستان موفق به دریافت مورد اصالت شد، افزود: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت پنج اثر از چهار صنعتگر و هنرمند شاخص صنایع دستی در شهرستان چابهار موفق به دریافت مهر اصالت شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های چابهار و دشتیاری ادامه داد: در دوره‌های گذشته فقط یک اثر از شهرستان چابهار موفق به دریافت مورد اصالت شده بود اما اسفند ۱۴۰۲ با پیشرفت چشمگیر پنج اثر به طور همزمان موفق به دریافت مهر اصالت شد.

به گفته وی، مهر اصالت ملی یکی از برنامه‌های بهبود بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات صنایع‌دستی است که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و می‌تواند در ارتقا و بهبود کیفی محصولات و انگیزه افزایشی تولید نقش بسزایی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار